ברקע התפרצות הקורונה בישראל ובגדה המערבית, התייחס הבוקר (שישי) צביקה יחזקאלי לבהלה ברשות הפלסטינית, ולהחלטת שר הביטחון, נפתלי בנט, להטיל סגר על בית לחם. בתכנית של ניסים משעל ב-103FM אמר יחזקאלי כי "בהלת הקורונה באיראן יכולה לעורר את האנשים נגד השלטון".

"זה אך צפוי שאם זה יהיה בישראל, זה גם יגיע לרשות", הסביר יחזקאלי בפתח דבריו. "ראית, האוטובוס ליוונים וצליינים וכו', זה עניין. פה, דווקא מבחינה טריטוריאלית, אין שום הבדל בין ישראל לרשות הפלסטינית. 100 אלף פועלים פלסטינים עוברים כל יום משטחי הרשות לתוך ישראל, ויש לך מעברים כל הזמן במחסומים, בתוך השטחים. אז, אך צפוי שזה יקרה, ואתה תשמע גם בימים הקרובים על ערים אחרות בגדה, זה סוג של התמודדות. מערכת הבריאות הפלסטינית לא יכולה להתמודד עם זה, ללא העזרה של ישראל. כרגע גם הציבור הפלסטיני מונח על כסאה של ישראל בעניין הזה, ויש שיתוף פעולה עם הפלסטינים, הסגר, בידוד. השאלה אם הפלסטינים יאמצו את חוקי ההחמרה של משרד הבריאות. לדעתי הם יהיו חייבים, בתוקף שיתוף הפעולה עם ישראל, כדי להיכנס לכללים מחמירים שזה לא יתפשט. אם זה יתפשט, בסופו של דבר ישראל תצטרך לטפל בזה".

נשיא איראן אומר, 'איבדנו שליטה על הקורונה'.
"נכון, מה זה איבדנו שליטה? אנחנו כבר לא יכולים לצמצם את זה ולבודד אנשים. כאן אתה רואה עוד תמונה פנימית באיראן, שלא נראית לעין מבחוץ. כאן אתה רואה את הקושי של מערכות הבריאות שלהם, של התשתיות שלהם, את הקושי שנוצר כתוצאה מהסנקציות במהלך השנים, להתמודד עם דבר כזה. זה מתפשט כל כך הרבה באיראן, לא בגלל שהם מדביקים מהר, אלא בגלל שפשוט אין שם שום מניעה. יש בכירי שלטון, קצינים בדרגות של אלוף ומעלה במשמרות המהפכה, שנקברו בהלוויות חשאיות, שלא יגיעו להלוויה שלהם כדי שלא יידבקו. מסתירים את ההידבקות. ראית את סגן שר הבריאות האיראני במסיבת עיתונאים, אתה רואה על פניו ממש שהוא חולה, זה בעצם גם בקרב אנשי המשטר. אומרים שאחד היועצים של רוחאני עצמו חולה, ואולי גם הוא נדבק. מה זה אומר לנו? זה אומר שאיראן כמדינה, עם 95 מיליון בני אדם ותשתיות רעועות, לא יכולה להתמודד, ולכן נשיא איראן אמר את זה.

יש עוד נתון מאוד מאוד מטריד, שבעצם בעוד חודש או חודש וחצי, 7-5 אחוזים מאוכלוסיית טהרן, עיר הבירה, יידבקו, שזה קרוב לכמעט 750 אלף איש. זאת אומרת שזה יצא מכלל שליטה, ועכשיו הם נתונים לחסדי המחלה עצמה. זה גם אומר משהו עלינו ועל איראן. אתה זוכר את התגובה שלהם על סולימאני, את כל דברי הרהב? כנראה שאיראן לא מדינה חזקה בעמודי התווך של מדינה בחוזקה, זאת אומרת, תשתיות ויכולות ורפואה, ואנחנו רואים את זה. ביום ראשון, ב'חדשות 13' אנחנו נעלה עם סדרה שלי, 'סלאם איראן'. ובפעם הראשונה, בתור מי שמסקר את העולם הערבי - זה היה לי מאוד מעניין לפגוש איראנים. קודם כל אני לא יודע את שפתם, אני לא ממש יודע פרסית. זו תרבות אחרת לגמרי מהמזרח התיכון, שם נשים לוחמות ומתעמתות עם השלטון. הסדרה עצמה מספרת את סיפור העינויים של האנשים הללו מההפגנות האחרונות, את כל ניסיונות המרד, סיפורם של הנשים והמשפחות, ואתה רואה פשוט שלטון שמשקיע את כל כולו רק בהישרדותו. זה גם אומר לך על עניין הקורונה, בסופו של דבר השלטון עסוק בהישרדות ולא בלטפל".

גם קח בחשבון את הסנקציות הכלכליות הקשות, שמשפיעות גם הן על המצב הזה.
"מצד אחד אלה סנקציות, ומצד שני אלה הוצאות. הם מוציאים מיליארדים על השהות בסוריה, על תימן, על החזקת עיראק, נסראללה בלבנון. יש להם פרויקט עצום של תחזוק המהפכה השיעית בחוץ, וזה בא על חשבונם של האזרחים. יש מקומות באיראן שכבר אין מים זורמים, יש רעב".

כזה נגיף, כפי שאתה אומר, 750 אלף בני אדם יכולים להידבק, זה יכול לעורר את האנשים נגד השלטון?
"יכול מאוד להיות, אני חושב שזה דבר שהשלטון לא ציפה לו, מה גם שזה מכה בשלטון. אני חושב, שדווקא עכשיו, באופן התפשטות הנגיף, זה מכה יותר בשלטון. אני לא יודע באיזה אופן זה קרה, אולי מישהו הביא את זה לתוך האליטה שם. אבל כן, אני חושב שיכול להיות, שאם נגיף הקורונה יתפשט באיראן, יש כאן סכנה ממש לשלטון האייתולות, דווקא מכיוון שלא ציפינו לו".