כתב אישום הוגש היום (חמישי) בארצות הברית נגד נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, ומספר בכירים נוספים בממשלו, בגין מעורבות בסחר בלתי-חוקי בסמים. בנוסף, הממשל האמריקאי הציע עד 15 מיליון דולרים תמורת מידע שיוביל למעצרו או להרשעתו של מדורו.

כזכור, לפני כשנה התחולל ניסיון הפיכה כנגד מדורו, שהתייצב בפני הטלוויזיה המקומית וטען כי ניסיון ההפיכה נגדו נכשל. הוא האשים את "הכוחות האימפריאליסטיים" בניסיון להפיל את שלטונו ואמר ש"האופוזיציה הובסה". חלק מגורמי האופוזיציה מצאו מקלט מדיני בשגרירויות צ'ילה וברזיל במדינה, כאשר גורמים אחרים באופוזיציה אומרים כי הניסיון להדיח את מדורו נמשך וקראו לתושבים לצאת ולהפגין.

באותה תקופה הביע נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, תמיכה במפגינים נגד מדורו. "אני עוקב אחר המצב בוונצואלה מקרוב", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "ארה"ב עומדת לצד העם בוונצואלה והחירות שלהם". 

מאוחר יותר צייץ הנשיא טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "אם הכוחות הקובניים לא יפסיקו מיד את הפעילות הצבאית הגורמת למוות והרס בוונצואלה, יוטל באופן מיידי ומלא אמברגו וסנקציות ברמה הגבוהה ביותר על האי קובה. יש לקוות כי כל החיילים הקובנים יחזרו מיד ובשלווה אל האי שלהם".