ביקורות רבות נמסרו במהלך היום (רביעי) על החלטתו של נשיא ארה״ב, דונלד טראמפ, כי מדינתו תפסיק לממן את את ארגון הבריאות העולמי, בעקבות ״כישלונו של הארגון במילוי אחר חובותיו הבסיסיות בעניין התפרצות נגיף הקורונה״, לדבריו.

האיחוד האירופי מיהר להתקוף את החלטתו של טראמ, להפסקת המימון, ובהודעה רשמית שנמסרה מטעמו, כינה אותה "לא מוצדקת". אחד מבכירי האיחוד, ג'וזף בורל, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "בזמנים כאלה, מאמציו של הארגון נדרשים יותר מאי פעם".

דוברת הממשלה של צרפת, סיבט נדייה, אמרה כי מדינתה מתנגדת להחלטה של הנשיא האמריקני. בנוסף, הודיעה כי הקבינט הצרפתי, בראשותו של הנשיא עמנואל מקרון, החליט לאשר חבילת סיוע של 110 מיליארד יורו לטיפול במשבר הכלכלי במשק, שנוצר בעקבות התפשטות הקורונה.

בנוסף לצרפת, גם גרמניה יצאה נגד ההחלטה, כאשר שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו כתב כי "אין טעם כעת בהצבעה על אשמים, לנגיף אין גבולות. הארגון הוא השקעה נהדרת ומתוקצב עוד פחות ממה שמגיע לו".

כזכור, בנוסף לאצבע המאשימה שהניף טראמפ לעבר ארגון הבריאות העולמי, על כך שלא עשה מספיק כדי למנוע את התפשטות הקורונה ברחבי העולם, הוא האשים את הארגון בשיתוף פעולה עם "דיסאינפורמציה" של הממשל הסיני.

טראמפ הסביר כי העובדה שהארגון סייע, לכאורה, לסין להסתיר מידע, גרמה לכך שהנגיף התפשט בצורה רחבה יותר ממה שיכולה הייתה להיות, ובתמותה גבוהה יותר.

עד ההחלטה הדרמטית של טראמפ, כאמור, ארצות הברית הייתה המממנת הגדולה ביותר של ארגון הבריאות העולמי. במהלך שנת 2019 העבירה לו 400 מיליון דולר, שהם כ-15 אחוזים מתקציבו הכולל.

כמו כן, נגיף הקורונה ממשיך את התפשטותו ברחבי ארה״ב, שעומדת בראש רשימת המדינות עם מספרי התחלואה והתמותה הגבוהים ביותר בעולם, כאשר אמש דווח כי מספר החולים המאומתים במדינה חצה את רף ה-600 אלף, יותר מפי שלוש מהמדינות שנמצאות אחריה בטבלת הנתונים.