גם היום - גילויי אנטישמיות ושנאה באירופה: שגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף, סיפר היום (שלישי) לעוקביו בחשבון הטוויטר שלו על פריצת אבטחה במהלך שיחת זום שקיימה השגרירות בערב יום השואה, בה אירחו ניצול ששטח בפניהם את סיפור חייו. 

"אתמול בערב קיימנו שיחת זום מהשגרירות בברלין, לציון יום הזיכרון לשאוה, בה השתתף השורד צבי הרשל. במהלך השיחה, אקטיביסטים אנטי ישראלים עלו על הצג, הציגו תמונות של היטלר וצעקו סלוגנים אנטישמיים. זלזול בזיכרון השואה ובכבוד השורד, זה מעשה מעבר למביש. נאלצנו להפסיק את האירוע", כתב יששכרוף. 

"כינסנו את האירוע מחדש, ללא האקטיביסטים, כך ששמענו את יתר העדות בצורה הולמת ונאותה. התנהגות הפעילים מעידה על אופיים האנטישמי המובהק", הוסיף.

אנדרטה להנצחת השואה בברלין (צילום: REUTERS/Michele Tantussi)
אנדרטה להנצחת השואה בברלין (צילום: REUTERS/Michele Tantussi)

מוקדם יותר השנה, נערך כינוס חירום של בכירי הקהילות היהודיות בעולם, שנועדו במהלך כנס בפריז עם נציגי ממשלות האיחוד האירופי והציגו תכנית חירום נרחבת למאבק בשנאה הגואה ברחבי היבשת. בין הנושאים שעלו על פרק היו תכניות לחקיקה נגד שימוש פומבי בסטראוטיפים הנתפסים יהודיים, וכן חקיקה המונעת מכירת מזכרות בעלות מוטיבים נאציים. 

בנוסף, הוצעה הפניית משאבים רבים יותר להסברה וחינוך לסובלנות, וכן הוצג מתווה כללי למלחמה באנטישמיות ובאנטי ציונות המורגשת היטב באירופה, למען הגנה על אזרחיה היהודים. 

"המצב נעשה גרוע יותר. אנחנו יכולים לזעוק, אבל על הממשלות לפעול", אמר אז הרב מנחם מרגולין, יו"ר האגודה היהודית האירופית בפתיחת כינוס החירום, שהתקיים ב"מרכז יהדות אירופה" המפואר שהוקם בפריז.