נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע הלילה (בין רביעי לחמישי) כי חתם על צו מנהלי להשהייה זמנית של ההגירה לארצות הברית בזמן משבר הקורונה. יחד עם זאת, עשרות אלפי אשרות השהייה הזמניות שארצות הברית מנפיקה מדי שנה -לא צפויות להיפגע. 

לדבריו השהיית מתן אשרות ה"גרין קארד" הקבועות, נועדה להגן על משורתיהן של האזרחים האמריקנים אשר נפגעו בעקבות מגפת הקורונה. תוקפו של הצו הוא 60 יום אך הנשיא אמר שייתכן והוא יוארך. לצו מספר חריגות, בין היתר בקשות גרין קארד מצד רופאים, אחיות, ואנשי מקצועות רפואיים נוספים.

מבקרם של טראמפ טוענים שהשהיית הצו, על רקע מגיפת הקורונה היא  רק תירוץ עבורו לממש את המדיניות שלו נגד הגירה לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב.

"על מנת להגן על העובדים האמריקנים הנהדרים שלנו, זה עתה חתמתי על צו ביצועי שמשעה באופן זמני את ההגירה לארצות הברית", אמר טראמפ והוסיף: "הדבר יבטיח שאמריקנים מובטלים מכל הרקעים יהיו הראשונים בתור לקבל משרות חדשות כשהכלכלה שלנו תפתח מחדש. 
חשוב לא פחות, הדבר ישמור את משאבי מערכת הבריאות שלנו למטופלים אמריקנים. עלינו לדאוג למטופלים שלנו. אנחנו רוצים שלאמריקנים תהיינה משרות, אנחנו רוצים שלאמריקנים תהיה מערכת בריאות, אנחנו רוצים לדאוג לאזרחים שלנו תחילה". 

בתוך כך, המומחה של הבית הלבן למחלות זיהומיות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, הפציר במושלי המדינות בארצות הברית שלא לשחרר את המגבלות שהוטלו בעקבות מגפת הקורונה באופן מיידי. לדבריו, "עשו את זה בצורה מדודה. זו הנוסחה המצליחה. אם לא נעשה זאת, יש סיכוי גבוה שהנגיף יתפרץ שוב - והדרך היחידה לא לפתוח את הכלכלה היא התפרצות נוספת". הנשיא טראמפ, אמר שהוא "לחלוטין לא מסכים" עם כוונתו של מושל ג'ורג'יה לפתוח את מרבית העסקים שנסגרו - אך ציין שהמושל יעשה מה שהוא חושב לנכון.