"קים ג'ונג און נמצא במצב של צמח", כך דווח היום (שבת) ב"דיילי סטאר", שטען כי על פי דיווחים של כתבים באסיה מנהיגה של קוריאה הצפונית מאושפז במצב קשה ונמצא בתרדמת. לעומת זאת, בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח מוקדם יותר כי סין שלחה צוות של רופאים מומחים כדי לסייע בטיפול במנהיג, וכי חל שיפור במצבו והוא מחלים מן הניתוח שעבר.

דיווח נוסף המחזק את ההשערה כי ג'ונג און נמצא במצב רפואי בעיית מגיע ממכון מחקר בוושינגטון, שדיווח כי כי רכבת מיוחדת שסביר להניח כי שייכת לשליט, זוהתה בצילומי לוויין חונה השבוע בעיירת נופש צפון קוריאנית. לפי גורמים במכון, הרכבת נצפתה חונה בתחנה בוונסאן ב-21 באפריל וב-23 באפריל. בהמשך ציינו כי סביר להניח שמדובר ברכבת של קים, אך בסוכנות הידיעות רויטרס מדגישים כי אין להם אישור שזו אכן הרכבת שלו או שהוא אכן בוונסאן.

"הימצאות הרכבת שם אינה מוכיחה היכן נמצא קים ג'ונג און, ואינה אומרת דבר על מצבו הבריאותי, אך היא מחזקת את הדיווחים שקים נמצא באזור כלשהו השמור לבני האליטה הצפון קוריאנית במזרח המדינה", נמסר מהמכון בתגובה.

ביום שלישי מסר גורם בכיר במודיעין האמריקאי, כי קים עבר הליכים רפואיים ונמצא בסכנת חיים, כך לפי פרסום ברשת CNN. למרות בקשות של גוף התקשורת, הדיווחים לא אומתו על ידי גופי המודיעין, בין היתר בשל הקושי באיסוף מודיעין מהמדינה הסגורה. 

תהיות בנוגע למצבו הבריאותי של המנהיג עלו לאחר פספס את חגיגות יום ההולדת של סבו, קים איל סונג, שחלו ב-15 באפריל, זאת על אף שנראה מתפקד ופעיל ארבעה ימים קודם, לכן במהלך ישיבת ממשלה. 

בכיר מודיעין נוסף סיפר ל-CNN כי הדיווחים אודות מצבו הרע של קים הפכו ממשיים יותר, אם כי נכון לרגע זה, קשה לאמת את חומרת מצבו.

בכלי התקשורת בקוריאה הדרומית השכנה, דיווחו כי המנהיג עבר ניתוח לב בתחילת החודש , מספר ימים לפני התאריך בו נראה לאחרונה, וכי הוא שוהה כעת במרכז רפואי לתקופת החלמה. לטענתם, משקלו של קים, הרגלי העישון שלו וכן עבודת יתר הובילו למצבו הבריאותי הירוד. אם זאת, כלי תקשורת אחרים במדינה מטילים ספק בדיווחים הללו.