בעקבות חילופי דברים ואיומים קשים בין המעצמה לרפובליקה האסלאמית, אמר היום (שבת) נשיא איראן, חסן רוחאני, כי טהרן עוקבת באופן הדוק אחר פעילות אמריקאית באזור המפרץ, אך אין בכוונתה ליזום עימות מולם. 

הערותיו של רוחאני נאמרות בצל המתיחות הגוברת בין המדינות, נאמרו במהלך שיחת טלפון סביב נושא חגיגות הראמדן, שערך הנשיא לגורם בכיר בקטאר, כך על פי דיווחים כלי תקשורת איראנים. 

ספינת משמרות המהפכה באיראן  (צילום: Nazanin Tabatabaee/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
ספינת משמרות המהפכה באיראן (צילום: Nazanin Tabatabaee/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)

כזכור, מוקדם יותר השבוע, מנהיג משמרות המהפכה באיראן, גנרל חוסיין סלמי, איים על ספינות אמריקאיות באזור המפרץ ואמר: "הורינו ליחידות הימיות להרוס כל ספינה אמריקאית המהווה איום על ביטחון טהרן".

דבריו של המפקד מגיעים בתגובה לדבריו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שצייץ אתמול בחשבון הטוויטר שלו התבטאות מרחיקת לכת, לפיה הורה לחיל הים האמריקאי "להפיל ולהשמיד כל ספינות הקרב של איראן, במידה והן מטרידות את הספינות האמריקאיות", בתגובה להטרדות חוזרות ונשנות של כלי ים אמריקאים באזור מצד גורמים איראנים. 

בצל חילופי הדברים, משמרות המהפכה מצאו לנכון לבצע ניסוי בשיגור לוויינים וטילים ארוכי טווח. מדובר בניסוי ראשון מסוגו בארגון, שקשור לתכנית החלל שלו, ועשוי להאיץ את פיתוח הטילים הבליסטיים במדינה. בכירים אמריקאים הגיבו לניסוי ואמרו כי מוקדם לדעת האם לוויין איראני כבר שוגר ופעיל.