אחרי שמשמרות המהפכה באיראן דיווחו השבוע על שיגור מוצלח ראשון של הלוויין הצבאי "נור" אל החלל, בארה"ב העריכו כי אכן השיגור הצליח. מזכיר המדינה מייק פומפאו גינה היום (שבת) בחריפות את המהלך האיראני, שאותו כינה "מדאיג מאוד" והצהיר כי מדובר בלוויין צבאי. פומפאו לא התייחס מפורשות לשאלה אם השיגור אכן צלח.

בציוץ שפרסם כתב פומפאו: "איראן ממשיכה לשקר שתוכנית החלל שלה היא לצורכי שלום, אזרחית ושקופה. משמרות המהפכה של איראן הוא גוף טרוריסטי זר". פומפאו הוסיף ותקף: "תוכנית החלל הסודית שלהם מקדמת טכנולוגיות שמשמשות למערכות העברת נשק גרעיני". 

כזכור, בדיווח של משמרות המהפכה בשבוע שעבר נמסר כי: "הלווין הצבאי הראשון של איראן, נור, שוגר ממרכז המדינה בשני שלבים. השיגור היה מוצלח והלוויין נכנס למסלולו המיועד". 

שיגור הלווין האיראני ''נור'' (צילום: רשתות ערביות)
שיגור הלווין האיראני ''נור'' (צילום: רשתות ערביות)

בפברואר האחרון, הודיע משרד ההגנה האיראני הודיע כי שיגור הלוויין "זאפאר" נכשל. כאמור, על פי הדיווחים הלוויין מתוצרת איראנית לא הצליח להיכנס למסלול התעופר המדויק שלו. "השיגור היה מוצלח והשגנו את רוב המטרות שלנו", נטען בטלוויזיה הרשמית, "למרות זאת, הלוויין לא הגיע למסלול המיועד שלו". כאמור, הלוויין שוגר ממרכז החלל על שם חומייני בסמנאן והוא הגיע להגיע למהירות 7,400 קמ"ש בחלל.