ד"ר אילן לבקוביץ', מומחה לקוריאה הצפונית, התייחס הבוקר (ראשון) בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM לדיווחים על ההתדרדרות במצבו הבריאותי של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, ואמר כי "יש אינדיקציות, אבל אין הרבה מיידעים, זאת בניגוד למדינת ישראל שהיא מדינה דמוקרטית, שבה אם נפטר ראש הממשלה או נשיא המדינה מודיעים תוך זמן קצר לציבור".

עדיין מדינה דמוקרטית.
"בקוריאה הצפונית לוקח זמן לעדכן בפועל על מותם של מנהיגים. כשאביו של קים מת, עידכנו רק כעבור יומיים. שלטון דמוקרטי-דיקטטורי כמו קוריאה הצפונית, צריך לדאוג שלאף אחד לא תהיה אספירציה ולהתכונן לאירוע הלוויה, שהוא חשוב. אם יתברר שקים ג'ון און החזיר את נשמתו לבורא, צריך להכין את הציבור ואת המערכות ולדאוג שאף אחד לא ינסה בתקופת הביניים לתפוס את השלטון".

מה ידוע במערב על מחלות הרקע שלו? השמין.
"אוכל טוב בניגוד לעמו, מעשן רבות שזה גם לא טוב, היו לו כמה בעיות בריאותיות אבל גם אם מסתכלים על אביו שנעלם מספר שבועות מעל פני האדמה מכיוון שהספידו אותו כמה פעמים והוא חזר. כנראה המקרה של קים ג'ון און לא צלח והוא במצב בריאותי לא תקין".

מה יודעים על יורש?
"אם בעבר היו יורשים שהכינו אותם לאורך זמן רב, פה הבן שלו לא יכול להיות יורש כי הוא צעיר מדי. מי שנחשבת ליורשת המובילה היא אחותו, קים יו-ג'ונג, המשמשת גם כסגניתו, אבל כמו שאתם יודעים במשפחת קים לעיתים קרבה משפחתית איננה אינדיקציה לימים ארוכים, דודו שחוסל ואחיו למחצה שחוסל, אבל כנראה האחות היא האופציה להנהיג".