״קים ג׳ונג און החמיץ את החג הלאומי במדינתו בגלל חשש מנגיף הקורונה, ולא בגלל שהוא חולה״ - כך אמר היום (שלישי) השר בממשלת קוריאה הדרומית הממונה על היחסים עם קוריאה הצפונית, קים יון צ׳ול.

כזכור, היעדרו של מנהיג קוריאה הצפונית מהטקס הממלכתי ביום הולדתו של סבו ומייסד המדינה, קים איל סונג, היה חסר תקדים, מכיוון שמדובר ביום חג לאומי מרכזי במדינה הדיקטטורית. בנוסף דווח במהלך הימים האחרונים כי הוא לא נראה כלל בפומבי מאז, והדבר הביא לימים של ספקולציות בנוגע לבריאותו, ואף היו שהעלו השארות לגבי מותו.

כמו כן, גורמים רשמיים בקוריאה הדרומית הדגישו כי הם לא זיהו שום תנועות חריגות בשכנתם הצפונית, והכחישו מכל וכל את הדיווחים לגבי בריאותו של מנהיג קוריאה הצפונית.

"נכון שהוא מעולם לא החמיץ את יום השנה ליום הולדתו של סבו מאז שנכנס לשלטון, אולם רבים מהאירועים במדינה בוטלו בגלל הדאגה מנגיף” אמר השר הדרום קוריאני בדיון בפרלמנט.

במהלך הלילה התייחס גם נשיא ארה״ב דונלד טראמפ לספקולציות בעניינו של קים ג׳ונג און ומסר הודעה מעניינת שמגבירה את הערפל סביב הסוגייה, כשאמר: “אני לא יכול להגיד לכם בדיוק מה מצבו. אני יודע מה מצבו באופן יחסי, אך לא יכול לדבר על כך. אני רק מאחל לו טוב ומקווה שהוא בסדר".

טראמפ הוסיף וסיפר על היחסים בין שני המנהיגים: "יש לי יחסים נפלאים איתו. אם אני לא הייתי נשיא, ככל הנראה ארצות הברית הייתה במלחמה עם קוריאה הצפונית". בנוסף ציין הנשיא האמריקני: "סביר להניח שתשמעו על מצבו של קים בעתיד הלא מאוד רחוק".