משרד ההגנה האמריקאי פרסם אתמול (שלישי) שלושה סרטונים קצרים המראים "תופעות אוויריות לא מזוהות". הסרטונים מראים מה שנראה כחפצים מעופפים לא מזוהים, הנעים במהירות תוך הקלטה על ידי מצלמות אינפרא אדום. שניים מהסרטונים מכילים אנשי ביטחון אמריקאים המגיבים בתדהמה למהירות בה החפצים נעים. קול אחד משער כי זה יכול להיות מזל"ט.

חיל הים האמריקני הכיר באמיתות הסרטונים בספטמבר של השנה שעברה, וכעת הם הותרו לפרסום. "פרסמנו את הסרטונים כדי להפיג את העמימות סביב אמינותם של הקטעים שהופצו", אמרו מדוברות הפנטגון. עוד נמסר בהודעה כי  "לאחר סקירה יסודית, ההפצה המאושרת של הסרטונים הלא-מסווגים הללו אינה חושפת יכולות ומערכות רגישות כלשהן".

הסרטונים פורסמו לראשונה בין דצמבר 2017 למרץ 2018 על ידי "אקדמיית אל הכוכבים והמדע", חברה שהוקמה על ידי חבר להקת בלינק 182 לשעבר, טום דה לונג', אשר לדבריו חוקרת ידע על תופעות אוויריות לא מזוהות.

דיוויד פרבור, אחד הטייסים שראה את אחד החפצים הלא מזוהים עוד בשנת 2004, סיפר בריאיון ל-CNN בשנת 2017  כי הוא נע בצורה שהוא לא יכול להסביר אותה: "ככל שהתקרבתי, זה האיץ במהירות ונעלם תוך פחות משתי שניות". לדבריו, "זה היה מאוד פתאומי, כמו כדור פינג פונג". 

לואיס אליזונדו, ראש התכנית המסווגת לשעבר, אמר ל- CNN בשנת 2017 כי הוא מאמין באופן אישי כי "יש ראיות מאוד משכנעות שאולי אנחנו לא לבד". אליזונדו אמר על חפצים שהם חקרו כי "המטוסים האלה, נקרא להם כלי טיס, מציגים מאפיינים שאינם נמצאים כרגע במלאי האמריקני ולא בשום מלאי זר שאנו מודעים אליו". לדבריו, הוא התפטר ממשרד ההגנה בשנת 2017 במחאה על הסודיות סביב התכנית והתנגדות פנימית למימון אותה.