ראש עיריית מנהטן ביל דה-בלאזיו עורר היום (רביעי) סערה לאחר שהתייחס בציוץ בחשבון הטוויטר שלו למסע הלוויה של רב הקהילה היהודית אשר נפטר מנגיף הקורונה, ובו נראים מאות חרדים מתגודדים בשכונה היהודית וויליאמסבורג בברוקלין - ופרסם התנצלות. 

"חייהם של האנשים האלה היו בסיכון״, אמר ראש העיר והוסיף כי ״אני מבין שאנשים כאבו, אך לרוע המזל חלק מהאנשים ידבקו בקורונה. מתנצל אם הדרך שבה נאמר נתנה לאנשים תחושה שאני מתנהג אליהם בצורה שגויה"

"משהו לגמרי בלתי מתקבל על הדעת קרה הלילה בוויליאמסבורג", כתב ראש העיר בחשבון הטוויטר שלו. ״מסע הלוויה ארוך התקיים באמצע המגיפה הזו. כששמעתי על כך, הלכתי לשם בעצמי כדי להבטיח שההתקהלות תפוזר. לא נסבול התנהגות כזו שעה שאנחנו נאבקים בהתפשטות נגיף הקורונה״.

מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, הגיב לדברים ואמר כי ״בניו יורק מתגוררים יותר ממיליון יהודים. יש לגנות את אלו שאינם פועלים על פי כללי הריחוק החברתי, אך ציין כי מדובר בהכללה מקוממת״.

במסיבת עיתונאים שערך הערב, אמר ראש העיר דה-בלאזיו כי "לקיים היום התקהלות בניו יורק פירושה שחלק מהאנשים ידבקו בנגיף". דה-בלאזיו הוסיף כי למרות האהבה הגדולה שהוא רוחש לקהילה האורתודוכסית בעיר, "הרעיון שאנשים יתגודדו במספרים רבים ויפיצו מחלה שתגרום למותם של רבים אחרים בקהילה - פשוט לא מקובלת עליי".

מועצת יחסי הציבור של הקהילה האורתודוכסית הלינה גם היא על דבריו של ראש העיר, ופרסמה תמונות בהם נראים תושבים אחרים שהתגודדו אתמול בעיר בניגוד להנחיות.

הקהילה היהודית בניו יורק (צילום: רויטרס)
הקהילה היהודית בניו יורק (צילום: רויטרס)