נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה תקף את יורשו בתפקיד דונלד טראמפ, בעת שהאשים את הממשל הנוכחי בתפקוד לקוי בהתמודדות עם מגיפת הקורונה. "הם אפילו לא מעמידים פנים שהם האחראים", התריס.

אובמה נשא בשבת בלילה, בזמן צפיית שיא, את הנאום המרכזי בשני טקסי סיום וירטואליים של בוגרי התיכונים והקולג'ים בארה"ב, שהתקיימו במקום הטקסים המסורתיים של בתי הספר, שבוטלו בשל המגיפה. הוא לא הסתיר כלפי מי מכוונת הביקורת.

"המגיפה קרעה באופן מלא וסופי את המסך מעל המחשבה שרבים מהאחראים יודעים מה הם עושים", אמר אובמה בנאום הראשון, לבוגרים של מוסדות חינוך שחורים, "רבים מהם אפילו לא מעמידים פנים שהם האחראים".

דונלד טראמפ (צילום: Getty images)
דונלד טראמפ (צילום: Getty images)

הוא המשיך עם הביקורת גם בנאום השני, במשדר שארגן כוכב הכדורסל לברון ג'יימס, "אתם מכירים את כל המבוגרים האלה שחשבתם שהם האחראים ויודעים מה הם עושים? מתברר שאין להם את כל התשובות", אמר, "רבים מהם אפילו לא שואלים את השאלות הנכונות".

טראמפ הגיב בציוץ קצר בן שתי מילים, "אובמה־גייט", בלי שהסביר את כוונתו. זהו שלב נוסף בביקורת של אובמה נגד הממשל הנוכחי, למרות המסורת שלפיה נשיאים אינם יוצאים נגד מחליפיהם.

ובבריטניה מתמודד ראש הממשלה בוריס ג'ונסון עם ירידה בתמיכה הציבורית על רקע הטיפול במשבר הקורונה, בייחוד לאחר הבלבול סביב ההקלות בשבוע שעבר וחוסר הוודאות בנוגע לצעדים הבאים ולסיום הסגר. במאמר שפרסם אתמול ג'ונסון ב"דיילי מייל" הוא הודה כי הוא מבין את התסכול הציבורי לנוכח התקנות החדשות.

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

בתוך כך הזהיר ד"ר ז'ונג ננשאן, היועץ הרפואי הבכיר של ממשלת סין ומומחה בעל שם עולמי למחלות נגיפיות, שסכנת הגל השני של ההתפרצות עלולה להיות קשה יותר - ובקרוב.