מנהיג דאע"ש הנוכחי, עבד א-נאסר קרדאש, נעצר על ידי כוחות הביטחון בעיראק - כך דווח על ידי סוכנויות הידיעות במדינה וברשת "סקיי ניוז" בערבית. קרדאש ידוע גם כיורשו של אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג התנועה הקודם שחוסל על ידי כוחות צבא ארה"ב.

במהלך החודשים האחרונים פורסמו דיווחים שונים לגבי זהותו של מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בחודש ינואר דווח ב"גרדיאן" כי שמו הוא אמיר מוחמד עבד א-רחמן אל-מוואלי א-סלבי. הפרסום הסתמך על גורמים בשתי סוכנויות מודיעין זרות וממנה עולה עוד כי הוא אחד ממייסדי הארגון ואחראי לשעבוד היזידים.

כמו כן, על פי הגורמים, הוא מונה לתפקיד שעות לאחר חיסולו של אל-בגדאדי באוקטובר, בעת מבצע מיוחד של הכוחות המיוחדים האמריקאים. השם שניתן על ידי דאעש ליורשו של אל-בגדאדי - אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי - היה רק כינויו, ולא היה מוכר על ידי בכירים אחרים או שירותי המודיעין.

כזכור, אל בגדדי חוסל במהלך אוקטובר האחרון בידי יחידת "כוח הדלתא" של הצבא האמריקאי בצפון סוריה, סמוך לאידליב. הדיווחים לגבי חיסולו, החלו לאחר ציוץ מסתורי שהעלה הנשיא דונלד טראמפ בטוויטר: "משהו גדול קרה הרגע", וכעבור מספר שעות אישרו בכירים בממשלי איראן ועיראק כי אל בגדדי אכן מת. בכיר בפנטגון מסר לאתר "ניוזוויק" כי המצודה בה שהה אל בגדדי הופצצה מהאוויר על מנת למנוע ממנה להפוך למוקד עלייה לרגל לזכרו.