רבים מתומכיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו השוו את דיון ההקראה שהתקיים ביום ראשון למשפט דרייפוס, ובבוקר המשפט, בנו יאיר צייץ: "היום יתחיל משפט דרייפוס!", תוך שהוא מצרף צילום של דיווח חדשותי אודות המשפט המקורי. נינתו של דרייפוס, יעל פרל-רואיז, התייחסה להשוואה ואמרה היום (שלישי) בראיון ל-i24NEWS בצרפתית: "קודם כל חשוב לי להגיד שמשפחת דרייפוס לא מעוניינת בשום מקרה להתערב בעניינים פוליטיים פנים ישראלים ולכן אני מדברת בשמי בלבד".

בהמשך השיחה היא הגיבה לציוץ של בנו של ראש הממשלה, שנכתב בבוקר המשפט, ואמרה: "אני מזועזעת, כי מבחינת העובדות ההיסטוריות אין שום מקום להשוואה בין משפט דרייפוס לבין האקטואליה בישראל. צריך להשוות רק בין דברים ברי-השוואה". לדבריה, מה שקורה כיום זה שמשתמשים באופן שיטתי במשפט דרייפוס בכל פעם שעולה פרשיית רצח או שחיתות, או פרשייה פוליטית.

"בסופו של דבר, זה 'מוזיל' את העוצמה הסימבולית של פרשת דרייפוס", הדגישה, "צריך לדעת שדרייפוס נשפט והואשם על לא עוול בכפו. נדמה לי שבנימין נתניהו עדיין לא נשפט, לכן ההקבלה בכלל לא יכולה להיעשות".

היא הוסיפה: "דרייפוס נשלח לחמש שנים ל'אי השטן', לאחר שנשפט על ידי בית משפט צבאי. אני באמת לא רואה היכן ההקבלה. אם אתה רואה מקום להשוואה, אשמח לשמוע". פרל-רואיז נשאלה האם הייתה רוצה לשמוע גינוי לציוץ מצד ראש הממשלה נתניהו, והשיבה: "שמע, אני לא רוצה להתערב בענייני משפחת נתניהו. אבל נראה לי שיהיה מן הראוי ללמוד שוב את משפט דרייפוס, כדי להבין שאפשר להשוות רק את הדברים ברי ההשוואה".

עוד הוסיפה: "למען האמת, אני מאד מודאגת ממה שקורה בישראל. אני חושבת שזה מבהיל, ועלול להיות מסוכן מאד. אני מאד אוהבת את ישראל, ישראל חשובה לי מאד, וברמה האישית אני מודאגת מאד". היא סיכמה: "אני חושבת שהחברה (הישראלית) שסועה סביב ערכים שאינם הערכים המוסריים של מייסדי המדינה. אני מודאגת".