חרף איומים מצד ארה"ב: הפרלמנט הסיני אישר היום (חמישי) באופן סופי וברוב גדול את חוקי הביטחון הלאומיים על הונג קונג, שנועדו למנוע התערבות זרה בעיר. הקונגרס הלאומי העממי החליט ברוב של 2,878 בני אדם נגד קול אחד, לקדם את החקיקה, בעוד שישה חברים נמנעו להצביע בסוגיה. 

על פי כלי התקשורת המקומיים, ההחלטה התקבלה בשמחה והמחוקקים מחאו כפיים בסוף ההצבעה. לצד שמחת המחוקקים, התגודדו עשרות מפגינים פרו דמוקרטיים שמחו נגד החוק סמוך לאחד הקניונים בהונג קונג. גם אתמול התרחשו הפגנות ועימותים אלימים בין אלפי אזרחים זועמים, שמחו על החוק שאושר היום, וגם על חקיקה נוספת האוסרת על ביזוי ההמנון.

הפגנות פרו דמוקרטיות בהונג קונג (צילום: REUTERS/Tyrone Siu)
הפגנות פרו דמוקרטיות בהונג קונג (צילום: REUTERS/Tyrone Siu)

הונג קונג, שעל פי הסכמים שנחתמו בין סין לבריטניה בשנת 1997 נחשבת לאזור מנהלי של סין בו מוחלת אוטונומיה, היא זירת עימותים קבועה עבור המעצמה האסיאתית לבין גורמים בינלאומיים. המזכיר האמריקאי, מייק פומפאו, התבטא אתמול בסוגיה וטען כי מעמדה של הונג קונג השתנה, ועל כן היא אינה זכאית למעמד כלכלי מיוחד ביחסיה הכלכליים עם ארצות הברית. דברים אלו מגיעים ברקע חילופי דברים קשים בין גורמים בסין ובארה"ב בחודשים האחרונים.

בתוך כך, בשבוע שעבר הגיב הנשיא טראמפ לדיווח על כוונתה של סין להעביר את החוקים, מה שהחריף כאמור את המתחים הקיימים ממילא. טראמפ הזהיר אז כי וושינגטון תגיב בתקיפות אם בייג'ינג תפעל ליישום החוקים האמורים.