ההפגנות בארה"ב במחאה על הרג העצור השחור ג'ורג' פלויד נמשכו גם הלילה (בין חמישי לשישי), ומפגינים בזזו חנויות בעיר סיינט פול שבמינסוטה. בעיר מיניאפוליס הסמוכה, שם נהרג פלויד בזמן מעצרו ביום שני על-ידי שוטר שהצמיד את ברכו לצווארו במשך שמונה דקות, מפגינים השתלטו על תחנת משטרה שהשוטרים נטשו אותה, והציתו אש במקום.

בזמן סיקור המהומות, צוות של רשת סי־אן־אן נעצר על ידי משטרת מיניאפוליס. המקרה החריג קרה בעת שכתב הרשת, עומר חימנז, וצוותו היו במוקד ההפגנות במיניאפוליס ודיווחו משם על המחאות על מותו של פלויד.

חימנז נאזק בעודו משדר ממוקד ההפגנה, ונלקח למעצר על אף שהזדהה בפני השוטרים כעיתונאי.  בנוסף לחימנז, גם הצלם והמפיק שהיו עמו נעצרו - כל זאת כאמור בזמן שהמצלמה ממשיכה לצלם ומבלי שהשוטרים שמו לב לכך. במשטרה המקומית לא מסרו תגובה רשמית בנוגע לנסיבות המעצר, אולם כעבור שעה וחצי הצוות שוחרר

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ האשים את ראש העיר מיניאפוליס באירועים. בציוץ בחשבון הטוויטר כתב: "לא יכול לראות את מה שקורה לעיר אמריקנית נהדרת כמו מיניאפוליס. זה מחדל מנהיגותי. או שראש העיר השמאלן החלש ג'ייקוב פריי יתאפס ויחזיר את העיר לשליטה או שאני אשלח את המשמר הלאומי. הבריונים האלה מבזים את זיכרונו של גורג' פלויד ואני לא אתן לזה לקרות. דיברתי עם המושל טים וולץ ואמרתי לו שהצבא איתו לאורך כל הדרך. כשהביזה מתחילה גם היריות יתחילו".

ראש העיר מיניאפוליס ג'ייקוב פריי הגיב במסיבת עיתונאים לציוץ של הנשיא טראמפ: "חולשה היא סירוב לקבל אחריות על המעשים שלך והיא גם הפניית אצבע מאשימה כלפי מישהו אחר בשעת משבר", אמר פריי. "טראמפ לא יודע שום דבר על העוצמה של מיניאפוליס. אנחנו חזקים מתמיד. זו תקופה קשה, אבל אנחנו בטוחים שנעבור אותה".

מושל מדינת מינסוטה בארצות הברית, טים וואלץ, הכריז כי חיילי המשמר הלאומי יישלחו לסייע בשמירה על הסדר בהפגנות האלימות. כוח המילואים הצבאי הכפוף למשרד ההגנה האמריקני הוזעק למוקדי הפגנות אלימות במיניאפוליס ובסנט פול בירת מינסוטה, שבמהלכן כאמור הוצתה תחנת משטרה, נגרם נזק רב לרכוש, בוצעה ביזה ואדם נהרג מירי.

המפגינים מציתים תחנת משטרה במיניאפוליס (צילום: רויטרס)
המפגינים מציתים תחנת משטרה במיניאפוליס (צילום: רויטרס)

וואלץ קרא לשינויים נרחבים במנגנוני האכיפה בעקבות מותו של פלויד. "הגיע הזמן לבנות מחדש את העיר, את מערכת המשפט שלנו ולבנות מחדש את היחסים בין מערכת אכיפת החוק לאלה שעליהם היא נועדה להגן. מותו של ג'ורג' פלויד צריך להוביל לצדק ולשינוי מערכתי. לא ליותר מוות והרס".

מחאות על רקע הרג העצור השחור במיניאפוליס  (צילום: רויטרס)
מחאות על רקע הרג העצור השחור במיניאפוליס (צילום: רויטרס)

מחאות על רקע הרג העצור השחור במיניאפוליס  (צילום: רויטרס)
מחאות על רקע הרג העצור השחור במיניאפוליס (צילום: רויטרס)

בשכונת לונגפלו שבמיניאפוליס, בה נגרם ההרס הכבד ביותר בשל ההפגנות, בניינים שהוצתו תועדו אתמול כשהם אפופי עשן. בנוסף, במרכז קניות הממוקם מעבר לרחוב בו ישנה תחנת משטרה נופצו חלונותיהן של כמעט כל החנויות במתחם. בין היתר נפרץ סניף של רשת חנויות הקמעונאות "טארגט" וסרטונים של עשרות בני אדם בוזזים את הסניף הופצו ברשתות.