הרשת החברתית טוויטר סימנה היום (שישי) ציוץ נוסף של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בטענה שהוא מאדיר אלימות. בציוץ מכנה נשיא ארצות הברית את המפגנינים במיניאפוליס "בריונים שאינם מכבדים את זכרו של גורג' פלויד"

בתגובה לדבריו של הנשיא כתבה הרשת החברתית: "ציוץ זה הפר את חוקי טוויטר בכל הקשור להיותם מאדירים אלימות. עם זאת, טוויטר קבעה שעשוי להיות אינטרס ציבורי לכך שהציוץ יישאר נגיש".

הציוץ המלא של הנשיא טראמפ: "לא יכול לראות את מה שקורה לעיר אמריקנית נהדרת כמו מיניאפוליס. זה מחדל מנהיגותי. או שראש העיר השמאלן החלש ג'ייקוב פריי יתאפס ויחזיר את העיר לשליטה או שאני אשלח את המשמר הלאומי. הבריונים האלה מבזים את זיכרונו של גורג' פלויד ואני לא אתן לזה לקרות. דיברתי עם המושל טים וולץ ואמרתי לו שהצבא איתו לאורך כל הדרך. כשהביזה מתחילה גם היריות יתחילו".

כזכור, הנשיא האמריקני פרסם את הציוץ לאחר שבמהלך הלילה חלו ההפגנות במינסוטה בהם בזזו חנויות בעיר סיינט פול, זאת במחאה על הרג העצור השחור ג'ורג' פלויד. בעיר מיניאפוליס הסמוכה, שם נהרג פלויד בזמן מעצרו ביום שני על-ידי שוטר שהצמיד את ברכו לצווארו במשך שמונה דקות, מפגינים השתלטו על תחנת משטרה שהשוטרים נטשו אותה, והציתו אש במקום.

מחאות על רקע הרג העצור השחור במיניאפוליס  (צילום: רויטרס)
מחאות על רקע הרג העצור השחור במיניאפוליס (צילום: רויטרס)

רק אתמול חתם טראמפ על חתם על צו נשיאותי, המסיר חסינות מתביעות משפטיות לרשתות החברתיות. מוקדם יותר, טראמפ צייץ בתגובה: "ענקיות הטכנולוגיה עושות כל שביכולתם - המאוד משמעותית - לצנזר לקראת בחירות 2020. אם זה יקרה, אין לנו עוד את החופש שלנו. לעולם לא אתן לזה לקרות! הם ניסו קשות בשנת 2016, והפסידו. עכשיו הם השתגעו לחלוטין. המשיכו לעקוב".

יחסיו של טראמפ והרשתות הבחרתיות חוו עליות ומורדות, בין היתר בשל הביקורת עליהן במהלך חקירת פרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016", שזכתה לכינוי "רוסיה-גייט". הדבר הוביל לשינויים רבים מצידן של החברות, שנאלצו לשלוח את המנכ"לים שלהן "להגן" על החברה, וכן לנקוט בשינויים רבים במדיניות שלהן.