דרק שובין, השוטר שצולם דורך על האזרח השחור ג'ורג' פלויד במהלך מעצר במיניאפוליס וגרם למותו, נעצר הערב (שישי) על ידי רשויות החוק בארה״ב והואשם ברצח מדרגה שלישית - כך דווח בכלי התקשורת האמריקאים.

במקביל, בתקשורת האמריקאית דווח כי ייתכן שהשניים מכירים אחד את השני, כיוון שהם עבדו בתור מאבטחים באותו מועדון לילה במיניאפוליס במשך שנה שלמה, וכנראה שהמשמרות שלהם חפפו בשלב כלשהוא. בעל המועדון אמר כי לא ידוע לו על כך שהייתה היכרות אישית בין השניים.

כזכור, בסרטון המדובר, שצילם עובר אורח והפך לשיחת היום בארה״ב וברחבי העולם, נראה פלויד מרותק לקרקע כשברכו של שובין מונחת על צווארו ואינה מאפשרת לו לזוז, במשך שמונה דקות. פלויד נשמע מתחנן לעבר השוטר "בבקשה, גבר, אני לא נושם", ואז חוזר על המשפט הזה שוב ושוב: "אני לא נושם. אני לא נושם". אחרי כמה דקות נעצמות עיניו של העצור, והוא מפסיק לדבר.

בעקבות הסרטון, יצאו המונים יצאו להפגין ברחבי המדינה, במהלך הימים האחרונים. בעיר מיניאפוליס, בה צולם הסרטון, השתלטו מפגינים על תחנת משטרה שהשוטרים נטשו אותה, והציתו אש במקום.

בנוסף, בזמן סיקור המהומות, צוות של רשת סי־אן־אן נעצר על ידי משטרת מיניאפוליס. המקרה החריג קרה בעת שכתב הרשת, עומר חימנז, וצוותו היו במוקד ההפגנות במיניאפוליס ודיווחו משם על המחאות על מותו של פלויד.

חימנז נאזק בעודו משדר ממוקד ההפגנה, ונלקח למעצר על אף שהזדהה בפני השוטרים כעיתונאי.  בנוסף לחימנז, גם הצלם והמפיק שהיו עמו נעצרו - כל זאת כאמור בזמן שהמצלמה ממשיכה לצלם ומבלי שהשוטרים שמו לב לכך. במשטרה המקומית לא מסרו תגובה רשמית בנוגע לנסיבות המעצר, אולם כעבור שעה וחצי הצוות שוחרר.