מהומות בארה"ב: רשת CNN דיווחה היום (שבת) כי שוטר משירות האבטחה הפדרלי בארצות הברית נורה למוות בהפגנה שבה משתתפים אלפי בני אדם באוקלנד שבקליפורניה, שהתאספו במחאה על מותו של העצור השחור ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן. עוד דווח כי נעצרו כ-200 מפגינים. ברחבי ארה"ב נרשמות מחאות אלימות נוספות, בין היתר בטקסס, ניו יורק, מינאפוליס, אטלנטה ודנבר.

הפנטגון הורה ליחידות המשטרה הצבאית להיערך לכניסה אפשרית למיניאפוליס. בחלק ממוקדי הפגנות בעיר החלו המוחים לבזוז ולהצית עסקים. במקביל, נער בן 19 נהרג מירי בידי אלמוני שפתח באש לעבר מפגינים בדטרויט שבמישיגן.

מפגינים באטלנטה הציתו רכב משטרתי וניפצו שמשות בכניסה למטה רשת CNN, שאחד מכתביה נעצר אתמול בשידור חי. המפגינים ניפצו את השמשות בכניסה לבניין וריססו צבע על לוגו רשת החדשות. מפגין אחד טיפס עליו והניף את דגל תנועת "Black Lives Matter".

המפגינים מחוץ לבניין CNN (צילום: רויטרס)
המפגינים מחוץ לבניין CNN (צילום: רויטרס)

המפגינים פורצים למטה CNN שבאטלנטה (צילום: רויטרס)
המפגינים פורצים למטה CNN שבאטלנטה (צילום: רויטרס)

בוושינגטון הבירה, עוצר הוטל זמנית על הבית הלבן לאחר שמפגינים התאספו מחוצה לו. המשטרה עשתה שימוש בכדורי גומי, גז מדמיע ואף ברחפנים לפיזור ההפגנות. בניו יורק, המשטרה ביצעה עשרות מעצרים לאחר שמאות הפגינו במנהטן ובברוקלין. 

הנשיא טראמפ סיפר שהוא דיבר עם בני משפחתו של ג'ורג' פלויד וכינה את מותו "דבר איום ונורא שאסור היה שיתרחש לעולם". "אנחנו לא יכולים להרשות למצב שהתרחש במיניאפוליס להידרדר יותר לאנרכיה פורעת חוק ולכאוס", אמר טראמפ שקרא למשרד המשפטים לזרז את החקירה הפדרלית.

המפגינים מחוץ לבית הלבן (צילום: רויטרס)
המפגינים מחוץ לבית הלבן (צילום: רויטרס)

כזכור, אתמול נעצר דרק שובין, השוטר שצולם דורך על פלויד במהלך מעצר במיניאפוליס, על ידי רשויות החוק בארה״ב והואשם ברצח מדרגה שלישית. במקביל, דווח בתקשורת האמריקאית כי ייתכן שהשניים מכירים אחד את השני, כיוון שהם עבדו בתור מאבטחים באותו מועדון לילה במיניאפוליס במשך שנה שלמה, וכנראה שהמשמרות שלהם חפפו בשלב מסוים. בעל המועדון אמר כי לא ידוע לו על כך שהייתה היכרות אישית בין השניים.