בעל הטור במעריב, שמואל רוזנר, התייחס היום (ראשון) בתכנית של אראל סג"ל ב-103FM למהומות האלימות בארה"ב על רקע הריגתו של ג'ורג' פלויד, אזרח שחור שנחנק למוות ע"י שוטר. "אם המהומות יימשכו - נדמה לי שהפעם זה יכול לעזור לדונלד טראמפ", העריך רוזנר.

מזעזע, ברור לכולם. בעברו של השוטר היו תשעה אירועים דומים. שוטר אלים.
"האירוע הוא חמור ומזעזע, ובעקבותיו באות מהומות. המהומות הופכות לאלימות, השלטון נאלץ להתערב כדי להפסיק אותן בכוח, והחיים, עם הזמן, חוזרים למסלולם. לפעמים זה לוקח יומיים-שלושה, לפעמים זה לוקח שבוע-שבועיים. ראינו את זה אצל נשיאים, קנדי וג'ונסון וניקסון, ואצל כל הנשיאים אחריו כמעט, כולל הנשיא אובמה. למי שחלם לרגע ב-2008 כשעלה סופסוף נשיא שחור לשלטון בארה"ב שבזה בא הקץ למהומות של שחורים ולבעיות בין גזעיות בארה"ב - אז גם בשמונה השנים של אובמה נאלצנו להתבדות ולהבין שזה לא סוף האירוע, זה המצב".

איך המצב משפיע על הבחירות הקרובות בארצות הברית?
"באופן כללי כאשר יש מהומות של שחורים וכאשר מתפשטת אלימות ואנשים חשים מאוימים, הנטייה היא לפנות לכיוון של שלטון של חוק וסדר. הדברים האלה עברו בזמנו לניקסון אחרי הדרמות הגדולות של 68'. ההפגנות וההתפרעויות ברחובות, וכמו שנדב אמר, ובזה אני מסכים איתו, נדמה לי שהפעם זה יכול לעזור לדונלד טראמפ. זה נכון שטראמפ הוא לא נשיא ששופך מים על מהומות, אלא לפעמים אפילו שופך שמן למדורה, אבל ככל שהמהומות יתמשכו והאלימות תהיה קשה יותר - כך הרושם שיישאר ממעשה האלימות המקורי שחולל את המהומות ילך וידעך ולעומת זאת יובלטו המהומות החדשות, האלימות החדשה".

אולי הכאוס שיש בארה"ב שמגיע בגלים לא משחק לטובתו של טראמפ? מאבד שליטה?
"קודם כל, הנבואה באמת ניתנה לשוטים, ואני משתדל כמיטב יכולתי להימנע מנבואות. לא צריך לייחל ולהתפלל, כרגע ג'ו ביידן מוביל כמעט בכול הסקרים ועל פי התחזיות הקרובות סיכויו לנצח נראים כרגע קצת יותר גבוהים מסיכויו של דונלד טראמפ. לביידן יהיו בשבוע-שבועיים הקרובים הרבה מאוד אתגרים שכרוכים בהליכה על חבל דק. מצד אחד, הניצחון שלו תלוי באופן חד משמעי ומוחלט בהתייצבות של שיעור גבוה של שחורים בקלפיות להצביע בשבילו. אם הוא יעשה את התנועה הכי קטנה שתגרום לפחות שחורים ללכת ולהצביע עבורו, זה יכול להיות האחוז שיעשה את ההבדל בין ניצחון להפסד. מצד שני, כל אמירה שלו שתתפרש אפילו קצת כהצדקה של אלימות קשה ברחובות, עלולה לעלות לו במצביעים לבנים".