המהומות בארה"ב: אמריקה ממשיכה לבעור במחאות נגד אלימות שוטרים, בעקבות מותו של ג'ורג פלויד. במהלך היום (ראשון) נרשם גל זעם נוסף ברחבי ארצות הברית אשר בעקבותיו חנויות רבות נבזזו, המוחים שרפו ניידות משטרה ומאות נעצרו. בניסיון לפזר את ההפגנות השתמשו השוטרים בכדורי גומי וגז מדמיע בערים רבות.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, ביקר באחת ההפגנות בעיר וולינגטון שבדלאוור והביע תמיכה במפגינים, אך הסתייג מהאלימות: "מחאה נגד ברוטליות שכזו היא צודקת והכרחית, אך שריפה של קהילות והרס בלתי הכרחי הם אינם כאלו", אמר.

בתוך כך, בעיר הבירה וושינגטון הוכרז על עוצר לילי החל מהשעה 23:00, בניסיון למתן את ההפגנות. מפגינים הבעירו הלילה אש מול הבית הלבן. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי הנשיא, דונלד טראמפ, הועבר במהלך הפגנה שהתקיימה בשישי האחרון לבונקר הנמצא בבית הלבן, ושהה שם כשעה.

במיניאפוליס, משאית התנגשה בקבוצת מפגינים, אך אף אחד מהם לא נפגע. בסולט לייק סיטי, כיוון אדם חץ וקשת לעבר המפגינים והותקף על ידי ההמון, שריפות בערו ברחובות לוס אנג'לס והמפגינים קרעו דגל אמריקני  בצפון קרוליינה.

בעיר ניו יורק המשטרה עצרה הלילה כ-350 מפגינים, ו-30 שוטרים ספגו פציעות קלות. ראש העיר, ביל דה בלאזיו, אמר כי התנהלות המשטרה נחקרת, לרבות תיעוד בו נראה רכב משטרתי דורס מפגינים בברוקלין.

מפגינים נגד אלימות שוטרים בברוקלין  (צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)
מפגינים נגד אלימות שוטרים בברוקלין (צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)

עוצר לילי הוטל על ידי מושלי 16 מדינות ב-25 ערים גדולות ברחבי ארצות הברית, במטרה למנוע התמשכות של המהומות אל תוך הלילה. בין הערים שבהן הוטל עוצר לילי נמצאות גם ערים מרכזיות כמו מיאמי, אטלנטה ולוס אנג’לס.

בתשע מדינות ביקשו המושלים סיוע של המשמר הלאומי בהשתלטות על המהומות. בבירה וושינגטון עיבו כוחות המשמר הלאומי את האבטחה על הבית הלבן.