מתנערים מזיכרון הצורר: אוסטריה חשפה היום (שלישי) את התכנית האדריכלית החדשה לתחנת המשטרה שתוקם במקום הולדתו של הצורר היטלר. התכנית להקמת התחנה דווקא במיקום זה היא מכוונת, ומטרתה, על פי הגורמים העומדים מאחורי התכנית, היא להפוך את החלל לניטרלי ולא מושך עבור ניאו נאצים שעשויים לרצות להפוך אותו למוקד עלייה לרגל. 

לאחר עשורים של התחבטות בסוגיה בנוגע לשימוש בשטח הפונדק בעיר בראנו שעל גבול גרמניה, החליטו הרשויות במדינה לרכוש את המקום בשנת 2017. זמן קצר לאחר  מכן הגיעה ההחלטה על הסבת המבנה לצרכים פרקטיים, ומשם התגלגל לרשות המשטרה. "המקום הזה לעולם לא יעורר עוד זיכרונות של המשטר הנאצי", אמרו בנימוק להחלטה. 

השיפוצים במקום צפויים להסתיים בשנת 2023, בעלות כוללת של 5 מיליון אירו. "הנטרול של המיקום באמצעות עיצוב היה בסופו של דבר לב ליבו של הפרויקט", הסביר הכביר הרמן פיינר.

יש לציין כי בשונה מהמדיניות הפייסנית בה נקטה גרמניה למשל, אוסטריה מכחישה זה שנים רבות את אחריותה ומידת המעורבות שלה בעלייתו של המשטר הנאצי, ומציירת את עצמה בהזדמנויות שונות כאחת מקורבנות הסיפוח בשנת 1938, זאת על אף התמיכה האוסטרית הנלהבת במעשה בשעתו. לאורך השנים, מושלים ושליטים אוסטריים ציינו כי המדינה חבשה שני כובעים בעת המלחמה, זה של הקורבן וזה של הצד הפוגע. כיום, קיימים אתרים מעטים בלבד בשטחי המדינה שמזכירים את תקופת המלחמה.