שני שוטרים ממשטרת באפלו בניו יורק הושעו היום (שישי) בעקבות פרסום סרטון בו הם נראים דוחפים לקרקע גבר כבן 75, שהשתתף בהפגנות המחאה על מותו של ג'ורג' פלויד. האירוע צולם על ידי כתב של תחנת רדיו מקומית, ובו נראה הגבר כשהוא מתקרב לשוטרים, והם מפילים אותו על גבו. בהמשך הסרטון ניתן לראות כי דם זולג מראשו של הגבר, שזהותו טרם פורסמה. המפגין פונה לבית החולים והוא מאושפז כעת במצב קשה, ללא סכנה שנשקפת לחייו. 

ראש עיריית באפלו ביירון בראון התייחס לתקרית, שעוררה גינוי נרחב ברשתות החברתיות, ואמר כי הוא מוטרד מאוד מהסרטון המדובר. תחילה, משטרת באפלו מסרה כי המפגין נפל אל הקרקע אבל התגובות הזועמות שהתעוררו בעקבות הסרטון הפעילו לחץ ושני השוטרים המעורבים במקרה הושעו מתפקידם.

בתוך כך, אתמול נרשמה היממה השקטה ביותר בארצות הברית, עשרה ימים אחרי הרצח, כאשר במהלכה נרשמו פחות מקרי אלימות ובעיקר מחאות שקטות.

לפני עשרה ימים דרק שובין, שוטר במשטרת מיניאפוליס, לחץ את ברכו על צווארו של ג'ורג' פלויד, אזרח אפרו-אמריקאי, במשך 8 דקות ו-46 שניות והביא למותו. האירוע, שתועד והופץ תוך זמן קצר הצית גל אלימות חריף שהבעיר את ארצות הברית מחוף לחוף. לאחר שבוע של אלימות, קרא אחיו של הקורבן להפסיק את המחאות - והודות לקריאתו יום חמישי עבר בעיקר עם מחאות שקטות וללא אירועי אלימות חריגים.