הלוויתו של ג'ורג' פלויד, האזרח השחור שנהרג על ידי שוטר לבן שדרך עליו במשך דקות ארוכות, נערכה הערב (ראשון) כנסייה ביוסטון שבמדינת טקסס בארה"ב, עיר הולדתו, בהשתתפות מאות שבאו לתמוך במשפחתו ובמאבק נגד אלימות שוטרים במדינה.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן נשא דברים בטקס באמצעות סרטון וידאו מוקלט, ואמר בין השאר כי "אסור לזלזל באלימות השוטרים במדינה, כנגד האזחרים השחורים. זה הזמן לצדק גזעי, שייעשה רק ברגע שייעשה צדק אמיתי עבור ג'ורג' פלויד.

מוקדם יותר היום, חלפו אלפי בני אדם מול ארונו של פלויד, לאחר שהוצב בימים האחרונים בכנסייה ביוסטון, כאשר המקום היה פתוח למבקרים. במהלך טקס זיכרון שנערך בעיר, ספד לו אחיו הצעיר של פלויד, פילונס, והתייחס לגלי המחאה העולמיים שניצתו בעקבות הטרגדיה. "אזכור אותו כאב, כאח, כאיש משפחה. אם אחי היה יודע שעליו לקפח את חייו כדי לאחד את העולם סביב מטרה משותפת - אני יודע שהיה עושה זאת", אמר. בהמשך הוסיף: "הוא היה האדם הראשון שכולם פנו אליו בשכונה בה גדלנו, הייתה לו נפש יפה ועדינה".

כזכור, האירוע בו נהרג פלויד, התרחש בעיר מיניאפלויס שבמדינת מיניסוטה, ב-25 במאי 2020, במהלכו דרק שובין, שוטר לבן ממשטרת מיניאפוליס, לחץ את ברכו על צווארו של האזרח אפרו אמריקאי עד שנחנק למוות. שובין, כמו גם שלושה שוטרים נוספים שנכחו באירוע, הואשם ברצח בעקבות האירוע, שכאמור, גרם לגל מחאות ענק בכל רחבי ארצות הברית.