לרגל יום הולדתו ה-99 של הנסיך פיליפ, הדוכס מאדינבורו, אשר יצוין היום (רביעי), ארמון המלוכה פרסם תמונה חדשה של הנסיך יחד עם רעייתו, המלכה אליזבת השנייה, בטירת וינדזור. התמונה, שצולמה מוקדם יותר החודש, מהווה הופעה נדירה של פיליפ שכמעט לא נראה בפומבי בשנים האחרונות.

כאמור, הנסיך פיליפ מעולם לא החזיק בתואר "מלך", שכן במקרה והאישה היא המונרך - בעלה אינו זכאי לתואר. עם זאת, המלכה עצמה אוחזת בתואר דוכסית אדינבורו מנישואיה לפיליפ, בלי קשר לעובדת היותה מלכה. כאמור, השניים נישאו במנזר וסטמינסטר ב-20 בנובמבר 1947 ונישואיהם עוררו מחלוקת ציבורית, בשל היותו של פיליפ יווני-אורתודוקסי, וכן בשל נישואיהן של שתיים מאחיותיו לתומכי המשטר הנאצי. המלך ג'ורג' השישי העניק לפיליפ את התארים דוכס אדינבורו, רוזן מריונאת' וברון גריניץ'.

הנסיך הוא בן לשושלת הגרמנית שלזוויג-הולשטיין-זונדרבורג-גליקסבורג ונכדו של גאורגיוס הראשון מלך יוון. סבתו, הנסיכה ויקטוריה, הייתה נכדתה של ויקטוריה מלכת הממלכה המאוחדת. בזכות ייחוסו זה מחזיק פיליפ במקום ה-556 בסדר הירושה של הכתר הבריטי. אשתו, המלכה אליזבת' השנייה, היא נכדתו של המלך ג'ורג' החמישי, שהיה נכדה של ויקטוריה, ולכן הם למעשה דודנים מדרגה רביעית.

הנסיך פיליפ (צילום: AFP)
הנסיך פיליפ (צילום: AFP)

בשנים האחרונות התעוררו ספקולציות רבות לגבי מצבו הבריאותי, כאשר שמועות ברחבי המדינה טענו שהוא הלך לעולמו. למעשה, השמועות הרבות על כך הביאו לעדכון ערך הויקיפדיה של הנסיך שכלל הודעה על מותו. 

לפני כשלוש שנים הודיע בית המלוכה כי "הנסיך החליט לוותר על סמכויותיו בממלכה" בשל גילו המתקדם, וכעת משמש בתפקידים רשמיים בלבד.