ניסיון להרגיע את הרוחות? מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, צפוי להיפגש עם בכירים בממשל הסיני בהוואי, כך לפי דיווח בכלי התקשורת האמריקאים, שפורסם בשעות הלילה. הפגישה תתקיים במכוון במדינה המרוחקת, כך שתוכל להתרחש רחוק מעיני התקשורת. במהלך החודשים האחרונים, על רקע המשבר המחריף בין ארה"ב לבין סין, נשמע המזכיר מבקר את הממשל הסיני ביחס לחוסר שקיפותו בנוגע להתפשטות נגיף הקורונה, יחס השלטון למיעוטים, וכן להחלת החוקים השנויים במחלוקת באזור המנהלי של סין בהונג קונג. 

בעקבות החוקים האמורים, אמר פומפאו כי "סין לא זכאית לכל יחס מיוחד מצד ארה"ב מבחינה כלכלית". גם הנשיא טראמפ נשמע מתבטא בחריפות כלפי גורמים בסין, ואף משמיע איומים ואזהרות סביב החקיקה בהונג קונג, ובכך תורם למתחים הקיימים ממילא בין שתי המעצמות.

בהתבטאות חריגה בחריפותה, בשיאו של משבר המגיפה העולמי, טראמפ אף קרא לנתק לחלוטין את הקשר בין המדינות. כמו כן, ביחס לחוקים שעברו לאחרונה בהונג קונג, הזהיר הנשיא ואמר כי וושינגטון תגיב בחריפות במידה ובייג'ינג תפעל ליישום החוקים, שאמורים למנוע התערבות זרה בעיר ומקשים מאד על היחסים הכלכליים בין המדינות, ואף מעלים חששות לגורלם של אנשי עסקים ובכירים אמריקאים המתגוררים במדינה האסיאתית. 

על פי הדיווח, הפגישה שעתידה להתקיים בין נציגי המדינות היא ככל הנראה ניסיון להרגיע את הרוחות ולהביא לשינוי לחיוב ביחסים הדיפלומטיים. נכון לרגע זה, משרד החוץ בארה"ב וכן שגרירות סין בוושינגטון, טרם אישרו את המידע על קיומה של הפגישה.