מטוסי קרב של צבא טורקיה תקפו הלילה (בין ראשון לשני) יעדי צבא של המחתרת הכורדית, באזור צפון עיראק - כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס ואושר על ידי משרד הביטחון הטורקי. עוד נמסר כי המהלך נעשה בתגובה למספר תקיפות כורדיות כנגד בסיסים של הצבא הטורקי, שהתרחשו לאחרונה.

בנוסף לאישור התקיפה עצמה, משרד ההגנה הטורקי יצא במסר מלחמתי בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, ובעצם הכריז על תחילתו של מבצע צבאי, לאחר שנכתב בציוץ: "מבצע טופר העיט יוצא לדרך. המטוסים שלנו מפרקים את המערות מעל ראשי המחבלים".

כמו כן, טורקיה נמצאת במתיחות צבאית קבועה בשנה האחרונה נגד המיליציות השייכות למפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK), המייצגת את המיעוט הכורדי ששוכן בעיקר בדרום מזרח טורקיה, אך רבים מהם נמצאים גם בצפון עיראק.

גורם ביטחוני טורקי, שאישר את הפעולות הצבאיות שהתרחשו הלילה, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מטוסי הקרב המריאו מבסיסי אוויר שונים בטורקיה, בהם דיארבקיר, שרוב האוכלוסייה בה כורדית, ומלטיה.

"מפלגת הפועלים של כורדיסטן וגורמי טרור אחרים מאיימים על ביטחונם של האזרחים והגבולות שלנו, וממשיכים בהתקפות שהולכות ומתגברות מדי יום, על שטחי מדינתנו והבסיסים הצבאיים שלנו", אמר הגורם הביטחוני.

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון ממשלת ארצות הברית הודיעה כי תוציא את כל חייליה מהאזור הכורדי שבצפון סוריה, על רקע התקדמות צבא טורקיה נגד כוחות המחתרת הכורדיים באזור.

בעקבות הנסיגה, שעליה כאמור החליט הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, הגיעו הכורדים להבנות עם משטרו של שליט סוריה בשאר אסד על פריסת כוחות משלו, לאורך הגבול עם טורקיה.