היסטוריה לקהילה הגאה: בית המשפט העליון בארה"ב ציין היום (שני) בין כותליו ניצחון מרשים לדורשי זכויות הלהט"בים, וקבע כי החוק הפדרלי האוסר על אפליה במקום העבודה יגן מעתה גם על עובדים המשתייכים לקהילה הגאה. פסק הדין מסמל את הרגע הגדול ביותר לזכויות הלהט"בים בארצות הברית, מאז שבית המשפט העליון חוקק נישואים חד מיניים בפריסה ארצית בשנת 2015.

בפסק הדין החדש החליטו השופטים כי הומואים, לסביות וטרנסג'נדרים מוגנים תחת כותרת של חוק זכויות האזרח משנת 1964, המונע מהמעסיקים להפלות עובדים על בסיס מין כמו גם גזע, צבע, מוצא לאומי ודת.

מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה אפל, טים קוק, ההומוסקסואל המוצהר הבכיר בעמק הסיליקון, בירך על החלטת בית המשפט בחשבון הטוויטר שלו והוסיף כי "לקהילת הלהט"ב מגיע יחס שווה במרחב העבודה. פסיקת בית המשפט מבטיחה שהזכויות הללו יישמרו".

כזכור, בשנת 2015 קבע בית המשפט העליון בארצות הברית כי נישואים חד מיניים יוכרו כזכות חוקתית. פסק הדין הדרמטי ניתן ברוב של חמישה מול ארבעה שופטים וקבע כי החוקה האמריקאית מבטיחה הגנה שוויונית, הגנה שמונעת מהמדינות בארצות הברית לאסור על נישואים של בני זוג מאותו המין. המשמעות: בני זוג מאותו המין יוכלו להינשא בכל 50 המדינות.