דו"ח מודיעין גרמני שפורסם היום (רביעי) מעלה כי משטר משמרות המהפכה באיראן המשיך בפעילות ההתחמשות הגרעינית הבלתי חוקית, על פי הסכם הגרעין, במהלך 2019.

המסמך של ארגון המודיעין הממלכתית של מדינת באדן וירטמברג בגרמניה, בן 181 העמודים, מצהיר כי איראן, פקיסטן, קוריאה הצפונית וסוריה עדיין ממשיכות במאמצים לפיתוח נשק גרעיני, בעוד הם שואפים להשלים ארסנלים קיימים, לשכלל את טווח הירי, את תחולתם ואת היעילות של כלי הנשק שלהם, ולפתח מערכות נשק חדשות. עוד עולה מהדו"ח כי חלק מאותן מדינות ניסה להשיג את התחמושת והידע הדרושים, באמצעות רכש לא חוקי בגרמניה.

עוד עולה ממסמך המודיעין כי ניסיונות הרכש הרלוונטיים נעשו גם בשנת 2019, אשר השפיעו גם על חברות בבאדן וירטמברג, שמאז נתקלו בקשיים להעריך אם פעולותיהן חוקיות, והאם הן מפירות את תקנות הסנקציות.

כזכור, המשטר באיראן הסכים להגביל את פיתוח תוכנית הגרעין שלה, במסגרת עסקת 2015 שחתם עם מעצמות העולם, בהן ממשלת ארצות הברית בממשל אובמה. בתמורה לכך, טהרן קיבלה הקלה בסנקציות כלכליות.

מאז בחירתו של טראמפ לנשיאות ארצות הברית, שלטון משמרות המהפכה נתקל בעוד ועוד סנקציות נגדו ונגד פיתוח תוכנית הגרעין שלו. במהלך ינואר האחרון, התייחס טראמפ לסוגיית הגרעין האיראני, והגיב במסר חריף מאוד כלפי השלטונות ברפובליקה האסלאמית, כאשר כתב בטוויטר: "לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני".