נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הבוקר (חמישי) בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, לפרסומים מתוך ספרו של ג'ון בולטון, מי שהיה היועץ לביטחון לאומי שלו - ופוטר בשנה שעברה. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ספרו של ג'ון בולטון המשוגע מורכב משקרים וסיפורים שקריים. הוא אמר דברים טובים עלי עד ליום שפיטרתי אותו".

בהמשך סדרת הציוצים כתב: "בולטון שוטה משעמם וממורמר שרק רצה לצאת למלחמה. מעולם לא היה לו מושג, הוא נודה ונזרק בשמחה. איזה אידיוט". בציוץ אחר הוסיף טראמפ: "גם הנשיא בוש פיטר אותו. בולטון אינו כשיר!".

כאמור, במהלך הלילה פורסמו מספר ציטוטים לכאורה מתוך הספר מעורר הסערה של בולטון, שאמור לצאת בשבוע הבא. בין היתר טוען הבכיר לשעבר כי טראמפ אמר לנשיא סין שי ג'ינפינג שלבנות את מחנות החינוך מחדש של האויגורים, "זה הדבר הנכון". בהמשך טען כי טראמפ "צריך לזרוק לכלא עיתונאים שלא מפרסמים מי המקור שלהם. צריך להוציא אותם להורג, הם חלאות".

טראמפ ושי ג'ינפינג (צילום: רויטרס)
טראמפ ושי ג'ינפינג (צילום: רויטרס)

בולטון טען גם כי "טראמפ לא ידע שלבריטניה יש נשק גרעיני" ו"חשב שפינלנד היא חלק מרוסיה". לדבריו, בולטון טוען שתדרוכי המודיעין היו בזבוז: "היינו עסוקים בלהקשיב לטראמפ, יותר מאשר טראמפ הקשיב לנו".

על פי הספר, פומפאו העביר לבולטון פתק במהלך פסגת הקוריאות שבו נכתב על הנשיא: He Is So Full Of Shit. עוד טוען כי פומפאו אמר ש"אין סיכוי להצליח בזה דיפלומטית". בספר נטען כי כשטראמפ התבקש להוציא הצהרה על 30 שנה לטבח בכיכר טיאננמן הוא אמר: "את מי זה מעניין, זה קרה לפני שנים". בולטון טוען כי טראמפ ביקש מנשיא סין שי לרכוש מוצרים ממדינות חקלאיות כדי לסייע לטראמפ לזכות בהן ב-2020.

עוד נטען בספר כי טראמפ היה מאוד קרוב לעזוב את ברית נאט"ו. היועץ לשעבר טען עוד כי הנשיא טראמפ טען שזה "מגניב" לפלוש לונצואלה כי מבחינתו היא חלק מארה"ב.