הדיפלומטית האמריקאית ג'ין קנדי סמית', אחותו הצעירה של נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ון פ. קנדי, הלכה היום (חמישי) לעולמה בגיל 92 בביתה במנהטן שבעיר ניו יורק. בתה, קים, היא שאישרה את דבר מותה.

קנדי סמית' היא בת הזקונים והאחרונה ששרדה ממשפחת קנדי, אחת המשפחות המפורסמות בציבוריות האמריקאית שהוציאו נשיאים, סנאטורים ועוד דמויות עם חשיבות פוליטית רבה במדינה.

גם מאחורי קנדי סמית' בעצמה יש קריירה פוליטית ודיפלומטית עשירה. היא כיהנה במשך חמש שנים כשגרירת ארצות הברית באירלנד, בתקופת כהונתו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון, ומילאה תפקיד מרכזי בתהליך השלום בין אירלנד וצפון אירלנד.

במהלך השנים האחרונות קנדי סמית' ניהלה אורח חיים שקט, אך עשתה פעילויות פילנתרופיות רבות ואירחה בביתה אירוע צדקה רבים. היא התחתנה בשנת 1956 עם סטפן אדוארד סמית', שהיה היועץ הכלכלי הבכיר של חתנו ג'ון, וליווה אותו בקמפיין הבחירות ב-1960 שלאחריו נבחר להיות נשיא ארצות הברית. הוא התאלמנה ממנו ב-1990.

כזכור, סיפורה של שושלת משפחת קנדי רצופה טרגדיות. בנובמבר 1963 נרצח ג'ון פ. קנדי בטקסס, בזמן שכיהן כנשיא. שש שנים לאחר מכן, ב-1968 נרצח אחיהם של ג'ון וג'ין, רוברט, בעת שהיה אחד המתמודדים המובילים לראשות המפלגה הדמוקרטית ולנשיאות.

בחודש יולי 1999 נהרג בנו של הנשיא שנרצח בשנת 1963, ג'ון קנדי ג'וניור, עם רעייתו קרולין ביסט ואחותה לורן בתאונת מטוס פרטי שקנדי עצמו הטיס סמוך לחופי מסצ'וסטס.

במהלך חודש אפריל האחרון ארעה טרגדיה נוספת למשפחה, כאשר צוללנים איתרו את גופתה של מייב קנדי, נכדתו של רוברט אף. קנדי, אשר לפני  נעלמה זמן קצר לפני כן במהלך שיט בקאנו במפרץ צ'סיפק במרילנד, עם בנה בן השמונה, גדעון.