שני שליש מהאמריקאים סבורים כי בחינה מחדש של מערכת היחסים והקשרים בין ארצות הברית וישראל היא לגיטימית ומקובלת והם אינם מתנגדים לכך, כך עולה מסקר חדש שתוצאותיו פורסמו היום (שלישי) ב"וושינגטון פוסט". הסקר נערך באופן מקוון על ידי פרופסור שיבלי תלחמי מאוניברסיטת מרילנד, בקרב 2,395 משתתפים.

על פי הסקר, 43 אחוזים מכלל המשתתפים סבורים כי "מקובל שחבר בקונגרס האמריקאי יטיל ספק בקשר בין ארה"ב וישראל" (42 אחוז מהרפובליקנים, 46 אחוז מהדמוקרטים ו-39 אחוז מהעצמאים). 24 אחוזים נוספים אמרו כי "חובתו של חבר בקונגרס להטיל ספק במערכת היחסים בין המדינות".

ראוי לציין כי המצביעים הרפובליקנים והדמוקרטים נחלקו בדעתם בשאלה האם חובתו של הקונגרס להגן על היחסים בין ארה"ב לישראל או להטיל ספק בכך. 32% מהמשתתפים הרפובליקנים אמרו כי על חברי בית הנבחרים להגן על התמיכה בישראל. לשם השוואה, רק תשעה אחוזים מהמצביעים הדמוקרטים הסכימו עם ההצהרה.

בנוסף, 35% מאלו שמזדהים כדמוקרטים אמרו שחובה על אנשי הקונגרס להטיל ספק במערכת היחסים בין המדינות, ורק 11 אחוז מהמצביעים הרפובליקנים הסכימו עם ההצהרה.

המשתתפים אף נשאלו עד כמה הסכסוך הישראלי-פלסטיני הנו בעל חשיבות עבור האינטרסים של ארה"ב.  47% אמרו שהסכסוך הוא בין חמשת הנושאים המובילים, ו-35% אמרו שלא. רק 17% סברו שהסכסוך הוא בין שלושת המשמעותיים ביותר, או הנושא המשמעותי ביותר עבור האינטרסים של ארה"ב.