סוף לוויזות עבודה בארצות הברית? עו"ד ליאם שוורץ, שותף וראש תחום 'רילוקיישן' במשרד גולדפרב-זילגמן, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב ב-103FM על הצו הנשיאותי עליו חתם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, האוסר באופן זמני את הכניסה לארה"ב של אזרחים זרים המעוניינים לקבל אשרות עבודה, שעתיד להיכנס לתוקף החל מה-24 ביוני ויימשך עד 31 בדצמבר 2020.

"אז קודם כל, לא הכל אבוד פה", אמר עו"ד שוורץ, והוסיף: "מדובר על רילוקיישן וחברות עובדים על תקן זמני לארה"ב, על פי ויזות עבודה מסוגים שונים. מה שהנשיא טראמפ עשה אתמול, הוא חתם על צו נשיאותי האוסר על קונסוליות של ארה"ב להנפיק סוגים מאוד מסוימים של ויזות עבודה. הוויזה החשובה ביותר היא מסוג L1, המיועדת למנהלים ולעובדים בעלי ידע ייחודי בחברה ישראלית שמעוניינים לעבוד בחברת אם או בת בארצות הברית וניתנת לשלוש שנים, עם מקסימום שהייה של שבע שנים למנהלים".

בהמשך דבריו, אמר עו"ד שוורץ: "טראמפ לא מחסל את הוויזה הזאת לחלוטין, אלא שלקונסוליות של ארה"ב שנמצאות בישראל, בצרפת, באנגליה ובכל העולם אסור להנפיק ויזות L1 חדשות. זה משפיע על כל חברות ההייטק והסייבר בארץ שמקוות להעביר את עובדיהן לארצות הברית בפעם הראשונה". 

במידה ולא מקבלים ויזות על אף ההמתנה הרבה, האם ישנה אופציה נוספת? על פי דבריו על עו"ד ליאם שוורץ, ויזת L1 היא לא הפתרון היחיד: "כן, אבל אם ויזת L1 כבר איננה זמינה, יש אופציות אחרות כמו יש ויזת משקיעים וויזה לחברות ישראליות שמייצאות לארצות הברית".