שבוע למועד הסיפוח המתוכנן: מועצת הביטחון של האו"ם דנה היום (רביעי) בנושא החלת הריבונות הצפויה על שטחי יהודה ושומרון, זאת על פי הצהרותיו של ראש הממשלה. הדיון נערך באופן שונה מהרגיל, זאת בשל מגבלות הקורונה - וכל הנציגים מדברים באמצעות זום, ואינם נוכחים בפועל בניו יורק. 

בפתח הדיון, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא לישראל לזנוח את תוכניות הסיפוח. "אם ייושם, הסיפוח יהיה הפרה חמורה ביותר של החוק הבינלאומי, יגרום נזק חמור לעתיד פתרון שתי המדינות ויחתור תחת האפשרות של חידוש המשא ומתן", אמר גוטרש. בהמשך קרא לקוורטט "למלא חלק משמעותי בשיקום יחסי ישראל והפלסטינים על בסיס קווי 67'".

"הסכסוף הישראלי-פלסטיני הגיע לקו פרשת המים", הדגיש, "ועצם ביצוע הסיפוח צפוי לפגוע באופן קשה באפשרות של פתרון שתי המדינות, ותפגע באפשרות החידוש של המשא ומתן בין הצדדים". הוא הוסיף: "המטרה שלנו היא ליישם את החזון של שתי המדינות - ישראלית ופלסטינית עצמאית, דמוקרטית, רציפה, ריבונית ובת קיימא - החיות זו לצד זו בשלום ובביטחון, בגבולות מאובטחים ומוכרים, על בסיס גבולות 67', עם ירושלים כבירתם המשותפת". 

"אני קורא לחברי קוורטט המזרח התיכון לקחת את תפקיד הגישור שלנו ולמצוא מסגרת עבודה נעימה עבור הצדדים לחזור אל שולחן המשא ומתן מחדש, ללא תנאים מוקדמים, יחד איתנו ומדינות מפתח אחרות", אמר.

בניגוד לפעמים קודמות, מתכונת הדיון השתנתה ונציגי חברות המועצה אינן היחידות שמשתתפות בו. בדיון משתתפים גם שרי חוץ של חלק מחברות המועצה, מזכ"ל הליגה הערבית וכן שגריר ישראל ושר החוץ הפלסטיני.