העיתון הצרפתי ״לה מונד״ מדווח היום (שבת) כי ישראל מופיעה ברשימת המדינות ״האדומות״ שכניסת אזרחיהן לתחומי האיחוד האירופי לא תתאפשר עם חידוש התיירות ב-1 ביולי. זאת בשל העלייה בהתפשטות נגיף הקורונה בהן. ההחלטה הסופית תאושר עד יום שני.

בדיון שהתקיים הלילה בנציבות האיחוד האירופי בבריסל בין נציגי המדינות, עלתה רשימה של 14 המדינות שאזרחיהן יוכלו להיכנס לאירופה עם פתיחת הגבולות, בהם: אוסטרליה, קנדה, קוריאה הדרומית, יפן, ניו זילנד, רואנדה, תאילנד, אורוגוואי, שלוש מדינות המגרב (אלג'יריה, מרוקו, תוניסיה) ושלוש מדינות הבלקן (גאורגיה, מונטנגרו, סרביה). בריטניה נחשבת עדיין כחלק מהאיחוד האירופי עד שתושלם עסקת הברקזיט ולכן היא לא נמצאת ברשימה.

כאמור, בדיון עלתה גם רשימת מדינות "אדומות", שקצב התחלואה וההדבקה בהן גבוה יחסית למדינות אירופה. הרשימה כוללת בין היתר את ישראל, ארה"ב, רוסיה, טורקיה וסעודיה. בשלב זה לא יורשו אזרחי מדינות אלו להיכנס לאירופה עד שהמצב בהן ישתפר.

מבחינת סין, המצב יוצא דופן: מטיילים סיניים יוכלו להיכנס לאירופה, אך בתנאי שמדינתם תכבד את עקרון ההדדיות על ידי אישור נסיעה אירופית לסין. זה לא המקרה בשלב זה, ובטווח הקצר המהלך נחשב כלא סביר.

ברקע ההחלטה של האיחוד האירופי לא לאפשר כניסה מישראל, תתכנס בשבוע הבא ועדת הקורונה של הכנסת לדיון מהיר בנושא כשעל הפרק - איחוד משפחות מעורבות (ישראלים וזרים) שאינם יכולים להתראות בעקבות הקורונה ומדיניות השמיים הסגורים.

ח״כ תמר זנדברג אמרה: "במהלך משבר הקורונה ובעקבות סגירת השמיים נקרעו משפחות רבות זו מזו. בעוד מדינת ישראל מתירה לבני זוג ישראלים ומשפחות ישראליות להגיע לארץ על מנת להתאחד עם יקיריהם, מוצאים את עצמם זוגות ומשפחות מעורבות ללא שום יכולת להיפגש. כל המשפחות שוות ובמדיניות המפלה צריך לטפל בהקדם".