ראש המוסד לשעבר שבתי שביט אמר כי איראן היא תת יבשת מבחינת גודלה, עם אוכלוסייה אדירה של יותר מ-80 מיליון תושבים עם 35-36 רקע גזעי שונה. הוא החמיא לאיראן בכך שציין כי "הם הצליחו למצוא בסיס משותף כמדינת לאום", והוסיף כי אפילו המנהיג העליון הנוכחי, האייתוללה עלי חמינאי, מגיע מרקע גזעי של מיעוט (אזרבייג'ן).

לדבריו, איראן למדה בעקבות השימוש של עירק בנשק כימי נגדה במלחמת איראן-עירק, כי היא צריכה להשיג את כל הנשק הלא קונבנציונלי, כולל הגרעיני: "אין לי ספק שאיראן ממשיכה לעבוד על פיתוח יכולות גרעיניות. הם עושים זאת בחשאיות כדי להימנע מהתגרות בארה"ב ובשאר העולם".

עוד הוסיף שביט: "הם יחליטו על סמך ההתקדמות והמצב הכללי שלהם, שהם רוצים לקיים מסיבת עיתונאים כדי לומר 'יש לנו את זה'. כשזה יקרה, אני לא חושב שמישהו ילך לתקוף אותם. האם מישהו עשה משהו כשקוריאה הצפונית הכריזה?".

"האם מישהו עשה משהו כשקוריאה הצפונית הכריזה?". שבתי שביט
"האם מישהו עשה משהו כשקוריאה הצפונית הכריזה?". שבתי שביט

על מרוץ ההתחמשות אמר שביט: "אנחנו צריכים להיערך ליום שבו איראן אומרת שיש להם נשק גרעיני. אני לא אומר את זה כדי שנתקוף באופן מכוון, במקום זאת עלינו להתריע, שידעו שלא כדאי להם 'לעשות בעיות' למדינת ישראל".

כאשר נשאל אם הוא מתכוון לאותם 80-200 כלי נשק גרעיניים שיש לישראל (לפי מקורות זרים), הבהיר שביט כי המתקפה שישראל עלולה לבצע מול איראן תהיה "גרועה בהרבה" מכל מה שהם יכולים להשתמש בכדי לתקוף את ישראל. באופן דומה, שביט חשב שהמפתח להתמודדות עם חיזבאללה הוא לנסות לשמור על הפסקת אש בלתי מוגבלת, אך להבהיר לחיזבאללה שאם הוא יתקוף את ישראל בדרך כלשהי, המכה שהוא יספוג תהיה אנושה.