המהלך המפתיע של 2020? בצל התרסקותו בסקרים, פעילים רפובליקנים בכירים העלו לאחרונה את האפשרות שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, יפרוש מהמירוץ לכהונה נוספת בבית הלבן. לפי דיווח בפוקס ניוז, הפעילים חוששים כי טראמפ לא יצליח לגבור על יריבו ג'ו ביידן.

"זה מוקדם מדי, אבל אם המצב בסקרים יחמיר - יש תרחיש שבו הוא יפרוש", אמר אחד מהם לפוקס ניוז, בעוד שאחר הוסיף: "שמעתי את הדיבורים על הנושא, אבל אני בספק אם זה נכון. ההימור שלי הוא שהוא יעשה את זה רק אם יאמין שאין סיכוי שינצח".

בסקר שפורסם ב"ניו יורק טיימס" בשבוע שעבר, זכה ביידן ל-50% מקולות המשיבים לעומת 36% בלבד לטראמפ. 14% בחרו באפשרות "אחר". מיפוי המצביעים מראה כי ביידן פופולרי במיוחד בקרב נשים, אנשים מתחת לגיל 50, אקדמאים ובני האוכלוסיות הלא לבנות. טראמפ זוכה לתמיכה רחבה בקרב הציבור הלבן שלא רכש השכלה גבוהה. בשאר המגזרים התוצאות הן שוויוניות למדי.

בשבועות האחרונים מצא את עצמו טראמפ תחת ביקורת נרחבת בשל הטיפול של הממשל האמריקאי במשבר הקורונה, שנחשב ללקוי, וכן בשל התפרצות המחאות בעקבות הרג הצעיר השחור ג'ורג' פלויד בידי שוטר. עם זאת, עדיין נותרו חמישה חודשים עד לבחירות, ולטראמפ, שפיגר בסקרים גם לאורך בחירות 2016, יש עוד זמן בכדי להתאושש.