מתחקיר שפורסם היום (שלישי) ברשת CNN, עולה כי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לעג למנהיגים זרים במהלך שיחות שקיים עמם בטלפון. יועצים בכירים לטראמפ שצוטטו בכתבה סיפרו כי ההתנהלות של טראמפ הייתה "הזויה" בכל הקשור ליחסיו עם מנהיגים זרים. מהבית הלבן לא נמסרה תגובה לדיווח.

קארל ברנשטיין, מי שסייע בחשיפת פרשת ווטרגייט בשנות ה-70, חשף ב-CNN כי "במאות שיחות טלפון מסווגות מאוד שקיים עם מנהיגי מדינות זרות, הנשיא טראמפ לא היה מוכן לדון בנושאים רציניים, מה שבא לידי ביטוי בין היתר בשיחותיו עם פוטין וארדואן. טראמפ התעלל כל כך במנהיגי בעלות בריתה של אמריקה, עד שבכירים לשעבר, בהם מזכירי המדינה וההגנה, שני יועצים לביטחון לאומי ורמטכ"ל הצבא האמריקאי השתכנעו כי הוא מהווה סכנה לביטחון הלאומי של ארה"ב - כך לפי גורמי מודיעין בכירים בבית הלבן המעורים בנושא".

בדיווח, בו צוטטו מספר גורמים רשמיים, נטען כי טראמפ התבטא באופן חריף במיוחד כלפי קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, וראש ממשלת בריטניה לשעבר, תרזה מיי. את מרקל, כך דווח, הוא כינה "טיפשה", בעוד שאת מיי תיאר כ"חלשה". מנגד, בשיחות שקיים עם מנהיגים אחרים, כמו פוטין, ארדואן ובן סלמאן, הוא התרברב בעושרו והעליב את הממשלים הקודמים.

דונלד טראמפ ותרזה מיי (צילום: AFP)
דונלד טראמפ ותרזה מיי (צילום: AFP)

בכיר שצוטט בכתבתו של ברנשטיין אמר כי הוא טראמפ מיזג את האינטרסים האישיים שלו עם האינטרסים הלאומיים. גורמים אחרים טענו כי שיחותיו עם פוטין וארדואן היו מדאיגות במיוחד.

לדברי ברנשטיין, "אדם המעורה כמעט בכל השיחות שקיים טראמפ עם מנהיגי רוסיה, טורקיה, קנדה, אוסטרליה ומדינות מערב אירופה תיאר את השיחות כ'תועבה חמורה ביותר לאינטרסים הביטחוניים של ארה"ב'". הגורם ציין כי "אם חברי הקונגרס ישמעו מהעדים לשיחות או יקראו את התמלולים שלהם - גם הרפובליקנים הבכירים לא יוכלו עוד לבטוח בנשיא".