הממשלה בבריטניה פרסמה היום (שישי) רשימה של 59 מדינות שאזרחיהם שאזרחיהן לא יחויבו בבידוד עם הגעתם לאנגליה החל מ-10 ביולי. בין המדינות הפטורות מבידוד ניתן למצוא את יוון, ספרד, צרפת בלגיה, ויאטנם, מרוקו וטורקיה. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הסביר בשיחה עם עיתונאים: "במקום שנקבע כי כלל המגיעים לממלכה יצטרכו להיכנס לבידוד, החלטנו שהיחידים שיצטרכו להיכנס לבידוד יהיו מי שיגיעו ממדינות בהן הנגיף אינו נמצא תחת שליטה". 

כאמור, משמעות ההחלטה היא כי מי שיגיעו מאחת מ-59 המדינות המופיעות ברשימה המדוברת, או מ-14 הטריטוריות הבריטיות הנמצאות מעבר לים, לא יזדקקו לבידוד עם הגעתם. למרות זאת, הם עדיין יידרשו למסור פרטי קשר בעת הכניסה לבריטניה. חשוב לציין כי למרות החוקים הבריטים, ישנן מדינות כמו ניו זילנד, שיידרשו מהתיירים להיכנס לבידוד עם הגעתם. בין המדינות שלא נכנסו לרשימה הזו, ניתן למצוא את ישראל, ארצות הברית, קנדה ופורטוגל. 

מוקדם יותר השבוע, אישר פורום 27 המדינות החברות באיחוד האירופי רשימה ובה שמותיהן של 14 מדינות ה"בטוחות לטיסה", אשר אליהן ומהן יתחדשו הטיסות ליבשת, ויותר מעבר אזרחים לצרכי פנאי ועסקים. בין 14 המדינות ניתן למצוא את: אלג'יריה, אוסטרליה, קנדה, גיאורגיה, יפן, מונטנגרו, מרוקו, ניו זילנד, רואנדה, סרביה, דרום קוריאה, תאילנד, תוניסיה ואורוגוואי.

מדינות שלא נכללות ברשימה הן כאלה שהתפשטות הקורונה בהן נחשבת לחמורה בהשוואה לממוצע באיחוד האירופי (רף של חולה קורונה פעיל לכל 40 אלף נפש). הרשימה תתעדכן מדי שבועיים בכפוף למצב הנדבקים בכל מדינה. למרות המחאות האמריקניות, ארה"ב, שבחלק ממדינותיה מדווחים על שיאים בנדבקים בקורונה, נמצאת מחוץ לרשימה. גם ישראל, רוסיה, ברזיל, הודו וטורקיה בחוץ, ואזרחיהן לא יותרו לעבור לאירופה.