הרשויות בסין גילו מקרה של דבר הבלוטות באזור מונגוליה הפנימית, אזור אוטונומי בשטח סין הנמצא על גבול מונגוליה. דבר הבלוטות ידוע בעיקר כמי שגרם למגפת המוות השחור שהכתה באסיה ובאירופה בימי הביניים וגרמה למותם של בין 75 ל-200 מיליון בני אדם. 

על פי סוכנות הידיעות שינחואה, המקרה נמצא בעיר באיאנור, צפונית מזרחית לבייג'ינג. בית החולים הודיע על כך לרשות המקומית, שהוציאו אזהרה ברמה 3 למניעת מגיפה - השנייה הכי פחות חמורה. האזהרה תישאר בתוקף עד סוף השנה. 

מגפת הדבר נגרמת על ידי חיידקים המועברים באמצעות נשיכות של פרעושים ובעלי חיים שנדבקו. זהו אחד הזיהומים הקטלניים בהיסטוריה. דבר הבלוטות היא אחת משלוש צורות של המגפה, והיא גורמת להתנפחות בלוטות הלמפה לחום, צמרמורת ושיעול. 

הרשוות בבאיאנור קוראות לציבור לנקוט משנה זהירות על מנת לצמצם את האפשרות של העברת המחלה מאדם לאדם, ולהימנע מציד או מאכילת חיות שעלולות לגרום לזיהום. "כרגע יש סכנה של התפשטות המגפה בעיר. הציבור צירך לשפר את המודעות שלו להגנה עצמית ולדווח על מקרים חשודים", נמסר משירותי הבריאות העירוניים. 

בין היתר, הציבור מתבקש לדווח על מרמיטות (סוג של סנאי שאוכלים אותו בחלק מסין ומונגוליה) חולות או מתות, ושידוע שגרמה לךמגיפות באזור. בין היתר, ההערכה היא שמרמיטות הן שגרמו למגיפה המנצ'ורית של 1911, שהביאה למותם של עשרות אלפי אנשים בצפון מזרח אסיה. 

בשבוע שעבר דווח ששני אחים במונגוליה חלו במחלה לאחר שאכלו את הבשר של המכרסם. ובחודש מאי מת זוג במונגוליה מדבר הבלוטות לאחר שאכל כליה נאה של מרמיטה.