פיצוץ התרחש במהלך הלילה (בין שני לשלישי) במפעל הממוקם בעיירה ברגשהאר, דרומית לטהרן. מדובר בפיצוץ החריג הרביעי שמתרחש בשבועיים האחרונים, כאשר לפני מספר ימים נגרם נזק רב למתקן הגרעין בנתנז באירוע דומה. על פי הדיווחים במדינה, באירוע נהרגו שניים מהפועלים שעבדו במקום, ונפצעו בני אדם נוספים. "הרעש היה מחריד", סיפרו תושבים מקומיים ברשתות החברתיות.

סוכנות הידיעות תנסים, המזוהה עם משמרות המהפכה באיראן, אישרה כי במהלך הלילה אירע פיצוץ בבית מלאכה למילוי בלוני חמצן במחוז קהריזק דרומית לטהרן. באיראן אומרים כי הסיבה לפיצוץ היא רשלנות. עוד אישרו הגורמים כי שני בני אדם נהרגו ושלושה נוספים נפצעו.

כזכור, ביום שבת אירע פיצוץ בתחנת הכוח אזרקהאן בעיר אחוושט בדרום מערב איראן. יומיים לפני כן פרצה שריפה מסתורית במתקן הגרעין בנתנז שבמחוז אספהאן. על פי מומחים, הוא נבנה במטרה לייצר צנטריפוגות למתקני העשרת האורניום. 

גורמים איראנים אמרו ביום שישי כי הם מאמינים כי השריפה שפרצה במתקן בנתנז ביום חמישי, נגרמה כתוצאה ממתקפת סייבר. בתקשורת הזרה הטילו את האחריות על ישראל.

שבוע לפני כן התרחש פיצוץ נוסף בבסיס צבאי במזרח טהרן. סוכנות הידיעות האיראנית "מאהר" דיווחה כי "פיצוץ גדול נשמע במזרח טהרן ובעקבותיו הוארו השמיים בצבע כתום". בסוכנות הידיעות האיראנית דווח כי מקור הפיצוץ העז הוא במצבור גז תעשייתי במתחם השייך למשרד ההגנה.