תיעוד מצמרר מאימתה של שריפה משתוללת: סרטון שפורסם היום (חמישי) ומתעד שריפה שהתרחשה בסוף השבוע הקודם במישיגן, ארה״ב, הפך ויראלי בעקבות רגע קשה לצפיה עם סוף טוב - כאשר אם זרקה את בנה מהקומה השלישית בבניין הדירות במטרה להצילו מאימת האש. למזלה, ידיו של פיליפ בלנקס, שחקן פוטבול חובב, היו שם כדי לקלוט אותו שנייה לפני שנחבט בקרקע. 

בלנקס, כיום בן 28 ולשעבר משרת בחיל הים האמריקני, היה בדירתו של חבר בפיניקס ביום שישי האחרון בבוקר כששמע צעקות ומהומה. הוא מיד רץ החוצה יחף, וראה כי הקומה העליונה של מתחם הדירות ברחוב הסמוך עולה באש ועשן מיתמר.

הוא הרים את עיניו וראה אישה במרפסת בקומה השלישית עם בנה בן ה-3, כאשר להבות ענק מתפשטות במהירות מאחוריה. "אנשים התחילו לצעוק שהגברת תפיל את ילדיה," סיפר בלנקס. ואכן כך היה - האם הפילה את בנה מעל המעקה. כשראה בלנקס את הילד הקטן נופל, הוא צלל קדימה, הושיט את ידיו ותפס אותו.

הסרטון, שנלכד בטלפון סלולרי, מראה את בלנקס רץ לעבר הילד בן השלוש וצולל לתפוס אותו רק חלקיקי השנייה לפני שהילד פגע בגופו באדמה. מיד לאחר שהפעוט היה בטוח בזרועותיו של בלנקס, הוא ושכניו עטפו את הילד בשמיכה וניסו להרגיע אותו עד שהאמבולנס הגיע כמה דקות לאחר מכן.

בלנקס אמר כי עברו במרינס הכין אותו לרגע זה. ״השירות בחיל הנחתים לימד אותי "להישאר תמיד בכוננות גבוהה, לא להיכנס לשאננות ולהיות ער לסביבה", אמר.