נקודת המבט הישראלית: בצל הבחירות הקרבות לנשיאות בארה"ב, שתוצאותיהן צפויות להשפיע רבות על עתיד ישראל מבחינת שאלת החלת הריבונות ביישובי יהודה ושומרון ובקעת הירדן, סקר שנערך על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה ביקש לבחון מי מהמועמדים טוב יותר בעיני הציבור, מבחינת הוצאה לפועל של האינטרסים המדיניים של ישראל. 

הסקר נערך בסוף החודש שעבר, והשתתפו בו 609 נשים וגברים דוברי עברית מעל גיל 18, לצד 149 דוברי ערבית, מה שמהווה ייצוג מדגמי של החלק אותו הם מהווים מכלל האוכלוסייה. הנסקרים נשאלו "מנקודת המבט של מדינת ישראל, מי מבין המועמדים לנשיאות עדיף בעיניך, דונלד טראמפ (נציג המפלגה הרפובליקנית), או ג'ו ביידן (נציג המפלגה הדמוקרטית)?". 

בעוד מעל לרבע (26%) מהנשאלים אמרו כי אין להם עמדה מוצקה בנושא, מעל למחצית (56%) השיבו כי הם מאמינים כי טראמפ כנשיא ארה"ב עדיף לישראל מאשר יריבו, ג'ו ביידן, שזכה לתמיכה של 16% בלבד מהמשיבים. כצפוי, מרבית הנשאלים שבחרו בטראמפ, משתייכים למחנה הימין והמרכז, בעוד הנשאלים שמחזיקים בעמדות שמאל נטו יותר לכיוונו של ביידן. 

דונלד טראמפ  (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

כ-75% מהתומכים בטראמפ היו כאמור מצביעי ימין, ו-56% מתומכיו של ביידן היו מצביעי שמאל. 46% ממצביעי מפלגות המרכז תמכו בנשיא האמריקאי המכהן, לצד 20% בלבד שהביעו תמיכה דווקא ביריבו הדמוקרטי. 

כזכור, סקרים שהתפרסמו לאחרונה בכלי התקשורת במעצמה, העידו על פער גדול שפתח ביידן על טראמפ, כאשר סקר שנערך בחודש שעבר בעיתון "הניו יורק טיימס" העיד על 50% תמיכה למועמד הדמוקרטי לצד 36% תמיכה בלבד בנשיא המכהן. 

כזכור, בשבועות האחרונים מצא את עצמו טראמפ תחת ביקורת נרחבת בשל הטיפול של הממשל האמריקאי במשבר הקורונה, שנחשב ללקוי, וכן בשל התפרצות המחאות בעקבות הרג הצעיר השחור ג'ורג' פלויד בידי שוטר.