שופטת בית המשפט העליון של ארצות הברית, רות ביידר גינזבורג בת ה-87, הודיעה במהלך סוף השבוע כי היא עוברת טיפולי כימותרפיה מזה חודשיים בשל חזרתו של סרטן הכבד, ולדבריה הטיפולים "מראים סימנים חיוביים". היא מסרה בהודעתה: "אמרתי לא פעם שאשאר חברת בית המשפט כל עוד אני יכולה למלא את תפקידי במלוא המרץ. אני עדיין מסוגלת לעשות את זה".

בהצהרה שפרסם בית המשפט, אמרה גינזוברג, השופטת המבוגרת ביותר בהרכב המונה תשעה שופטים, כי בבדיקה שגרתית שעברה בפברואר, אחרי ביופסיה, התגלו גרורות בכבד. היא אמרה שהיא מגיבה טוב לטיפולים הכימותרפיים שאותם היא עוברת פעמיים בשבוע בחודשיים האחרונים. כזכור, מצבה הבריאותי של גינזבורג, השופטת הליברלית הבכירה ביותר בבית המשפט העליון של ארצות הברית, נמצא תחת מעקב צמוד. 

כאמור, אם היא לא תוכל להישאר עוד בתפקידה, או במקרה של מוות, הנשיא דונלד טראמפ יוכל למנות שופט - השלישי בכהונתו - ולהטות את האג'נדה של בית המשפט עוד יותר ימינה. היחס הנוכחי בין תשעת חברי ההרכב הוא חמישה שמרנים מול ארבעה ליברלים.

גינזבורג, שמונתה לתפקיד ב-1993, סבלה לאורך השנים מבעיות רפואיות רבות, כאשר לפני כשנתיים אובחנה כחולה בסרטן ריאות, ובשנה שעברה בסרטן בלבלב. כמו כן, היא עברה טיולים לטיפול סרטן המגיע הגס ב-1999. שופטים בבית המשפט העליון בארצות הברית נותרים בתפקידם עד יום מותם, או אם בחרו לפרוש.