פרשת "רוסיה-גייט" גרסה 2.0? המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן אמר במהלך סוף השבוע כי הוא "מקבל תדרוכים מודיעינים שונים, מהם עולה כי רוסיה ממשיכה לנסות ולהתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית". לדבריו גם סין ביצעה פעולות שנועדות כדי לגרום לנו לאבד אמון בתוצאות של הבחירות לנשיאות 2020.

הוא הוסיף, במהלך שיחה מקוונת שקיים עם תומכי הקמפיין שלו: "אנחנו יודעים מלפני כן, ואני מבטיח שאני יודע גם עכשיו, כי אני מקבל תדרכוים בנושא, כי הרוסים עדיין עסוקים בניסיון גרימת דה-לגיטימציה של תהליך הבחירות שלנו". המועמד הזהיר כי "גם אם ינצח את טראמפ בנובמבר, רוסיה תשלם מחיר אמיתי במידה ותמשיך להתערב בבחירות.

לא ברור מתי הוא החל לקבל תדרוכים מודעינים, דבר שגרתי עבור המועמדים לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגות הגדולות, שכן הקמפיין שלו סירב להגיב לדיווח. ביידן אמר בסוף החודש שעבר כי "לא הוצע לו תדרוך מסווג" ו"ייתכן מאוד שיבקש אחד", זאת בעקבות הדיווחים לפיהם טראמפ לא פעל בעקבות הדיווחים לפיהם רוסיה שילמה לטליבאן כדי שיפגע בצבא ארה"ב באפגניסטן. סגן הנשיא לשעבר מתח ביקורת על הנשיא דונלד טראמפ, בגלל הדיווחים לפיהם הוא אינו קורא את התדרוכים המודיעניים המגיעים אליו.

דונלד טראמפ (צילום: MANDEL NGAN/AFP via Getty Images)
דונלד טראמפ (צילום: MANDEL NGAN/AFP via Getty Images)

בקיץ שעבר דווח כי גורמי מודיעים אמריקאים חוששים כי האקרים זרים ינסו לפרוץ למאגרי המידע בהם שמורים פרטי הבוחרים, או ינסו לתמרן, לשבש או להרוס את המאגרים, כך דווח בתקשורת האמריקאית. גורם שצוטט ברשת CNBC אמר: "אנחנו מעריכים כי המערכות ומאגרי המידע של הבחירות נמצאים בסיכון גבוה, מכיוון שהן אחד הדברים היחידים הקשורים לבחירות המחוברים לרשת באופן קבוע".

הסוכנות לאבטחת הסייבר (CISA) במחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית חוששים כי מאגרי המידע יכולים ליפול קורבן למתקפת כופר. במנהל הסוכנות הסביר כי "בתקופה האחרונה גורמי ממשל במדינות הללו ובמחוזות השונים בהן נפלו קורבן למתקפת סייבר של תוכנות כופר שונות". לדבריו, זו הסיבה שישנה עבודה משותפת של גורמים הקשורים לבחירות וחברות מהמגזר הפרטי, במטרה להגן על מאגרי המידע ולהגיב לתקיפות במידה ויהללו יתרחשו.