הנשיא דונלד טראמפ קרא בשבוע האחרון לעטות מסיכות, והכיר בחומרת ההתפרצות של נגיף הקורונה בארה"ב, אולם התקווה שהוא מתחיל להתייחס ברצינות למגיפה המשתוללת נגוזה כשהגן שוב על השימוש בתרופה השנויה במחלוקת נגד מלריה. כמו כן, הוא התלונן על אחוזי התמיכה הנמוכים שהוא מקבל. 

בתדרוך בנושא הקורונה שקיים טראמפ בבית הלבן ביום שלישי בערב, הוא חזר לקדם את השימוש בהידרוקסיכלורוקווין, וזאת על אף שהמדענים מצאו כי אינה יעילה בטיפול נגד נגיף הקורונה. "היא בטוחה. היא לא גורמת לבעיות", אמר טראמפ, שקיבל בעצמו מנות של התרופה. "לא הייתה לי שום בעיה, לא נדבקתי. התרופה לא תפגע באף אחד". 

טראמפ הוסיף כי התרופה לא זוכה לתמיכה של הקהילה המדעית מפני שהוא מקדם אותה. "רופאים רבים חושבים שהיא טובה מאד, אחרים לא", אמר. "אני חושב שזה הפך לנושא פוליטי". 

דונלד טראמפ עוטה לראשונה מסכה בפומבי (צילום: REUTERS/Tasos Katopodis)
דונלד טראמפ עוטה לראשונה מסכה בפומבי (צילום: REUTERS/Tasos Katopodis)

הנשיא שיתף בטוויטר סרטון שבו נראית רופאה, שזוהתה בשם סטלה עמנואל, אשר עודדה את השימוש בתרופה ואף הצהירה כי מסיכות כלל לא עוזרות. במסיבת העיתונאים התעמת טראמפ עם הטענה שלפיה הרופאה, "פרסמה סרטונים שבהם אמרה כי רופאים יוצרים תרופות מדנ"א של חייזרים, ושהם מנסים ליצור חיסון שמגן עליך מלהפוך לדתי". טראמפ השיב כי הרופאה "מרשימה מאוד", וכי "הקול שלה חשוב מאוד", אולם הבהיר שאינו יודע עליה דבר. 

כאשר קרוב ל־1,300 מקרי מוות חדשים נמנו בארה"ב בתוך יממה והמניין הכולל מגיע ל־150 אלף מתים, טראמפ התלונן על כך שד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל בארה"ב במאבק במחלות מידבקות, פופולרי יותר ממנו. "זה מעניין. הוא קיבל רייטינג טוב מאוד, ואני אוהב את זה", אמר. "אבל תזכרו שהוא עובד עבור הממשל הזה. הוא עובד איתנו. הוא קיבל רייטינג גבוה, אז למה אני לא מקבל רייטינג גבוה בכל הקשור לנגיף? אף אחד לא אוהב אותי. זה רק בגלל האישיות שלי". 

דונלד טראמפ נואם בהר ראשמור (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ נואם בהר ראשמור (צילום: רויטרס)

לפי עדכונים נוספים: מושלת הונג קונג, קארי לאם, הזהירה כי מערכת הבריאות המקומית עומדת על סף קריסה בשל העלייה החדה במקרי ההדבקה, כאשר התפוסה בחדרי הבידוד עומדת על יותר מ־80%, והפצירה בתושבים לשמור על צעדי המנע. בסעודיה החלה אתמול העלייה לרגל המסורתית (החאג') במתכונת מצומצמת, כאשר רק ל־10,000 בני אדם הותר להגיע לאתרים הקדושים במכה.