"הייתה אנטישמית ידועה": הלשכה נגד אנטישמיות של יהודי צרפת פנתה בדרישה רשמית לממשלת ישראל לאסור על קריאת רחוב בחיפה על שמה של הזמרת המצרייה הנודעת אום כולתום.

בלשכה נגד אנטישמיות טוענים כי הזמרת המצרית, שמתה ב־1975, "הייתה אנטישמית ידועה". לדברי הלשכה, הזמרת נהגה לקרוא "לשחוט את היהודים" במהלך הופעותיה בזמן מלחמות ששת הימים ויום הכיפורים. במכתב שהועבר לממלאת מקום שגריר ישראל בפריז מדגישים בלשכה כי "על עיריית חיפה לבטל את התוכנית הבזויה והמסוכנת, שעלולה לעודד את האנטישמיות המופנית נגד יהודי אירופה ולסכן את חייהם".

יהודים בצרפת (צילום: רויטרס)
יהודים בצרפת (צילום: רויטרס)

דוגמה טרייה לאנטישמיות בצרפת התקבלה בימים האחרונים, כאשר תמונתה של המדינאית וניצולת השואה סימון וייל הושחתה בידי אלמונים. התמונה, מעשה ידי אומן רחוב צרפתי בשם כריסטיאן גאמי, התנוססה באזור של בניין הפנתיאון בפריז, שבו נקברה וייל לצד גדולי האומה האחרים.

אלמונים טשטשו ועיוותו את פניה של ניצולת אושוויץ, שהפכה לשרה בממשלה הצרפתית, ובין היתר הייתה אחראית על העברת החוק ההיסטורי להתרת הפלות. היא אף מונתה לנשיאה הראשונה של הפרלמנט האירופי.

סימון וייל (צילום: AFP)
סימון וייל (צילום: AFP)

על פי נתונים שפורסמו לאחרונה בפריז, במהלך משבר הקורונה בחודשים האחרונים נרשמה עלייה חסר תקדים בתקריות אנטישמיות נגד יהודי צרפת, כאשר החל מחודש מרץ התרחשו כ־50 תקריות אנטישמיות ביום. עוד נמסר כי מתוך יותר מ־14 אלף ציוצים אנטישמיים שהועלו לטוויטר ברחבי אירופה במהלך המגיפה, כמעט 10,000 נוצרו בצרפת.