חואן קרלוס הראשון, מלך ספרד לשעבר, צפוי לעזוב את המדינה בשל חשד לשחיתות. הוא הודיע על הצעד לבנו, פליפה השישי, מלך ספרד הנוכחי, במכתב ששלח לו. המהלך מגיע מספר שבועות לאחר שנקשר שמו של חואן קרלוס בפרשת שחיתות.

בחודש יוני האחרון נפתחה חקירה מצד גורמים ספרדים ושוויצרים כנגד חואן קרלוס. על פי החשדות, החזיק המלך לשעבר חשבונות בנק פרטיים במקלטי מס זרים. הבדיקה בענייניו הפיננסיים של חואן קרלוס החלה כבר בשנת 2018.

במכתב ששלח לבנו, כתב כי "בשל השפעתה הציבורית של החקירה, החלטתי לעזוב את ספרד על מנת לאפשר לך לעמוד בראש המדינה בשלום ושלווה". עוד כתב חואן קרלוס כי מורשתו וכבודו העצמי מחייבים אותו לנקוט בצעד זה. הוא אמר כי ימשיך להיות זמין לשאלות החוקרים.

חואן קרלוס שלח את המכתב ממשכנו בארמון סרסואלה במדריד, אשר נחשב לביתו ב-58 השנים האחרונות. מלך ספרד, פליפה השישי, הביע את הערכתו למכתבו של אביו. בתשובתו נכתב כי "המלך רוצה להזכיר את חשיבותו ההיסטורית שמייצג שלטונו של אביו". עוד צויין בהודעתו של המלך על חשיבות מורשתו, פעילותו הפוליטית ותרומתו החשובה של חואן קרלוס לדמוקרטיה בספרד.

חואן קרלוס בן ה-82, עלה לשלטון ב-1975, לאחר מותו של פרנקו. בשנת 2014 העביר את השלטון לבנו, פליפה השישי בן ה-52. בחודש מרס האחרון הצהיר מלך ספרד כי הוא מתכוון לדחות את זכאותו לכל לירושה מצד אביו, הקשורה באותם חשבונות זרים. כלי תקשורת בספרד טוענים כי נראה שמאז הצהרה זו, מבקש פליפה השישי להתנער מכל קשריו עם אביו.