לאחר האסון בביירות: לפני מספר שנים נאם מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, ואיים במהלך נאומו לפגוע במיכלי האמוניה, שכעת נסגרו, והיו ממוקמים במפרץ חיפה. היום, כאשר לבנון מתמודדת עם השלכות האסון הכבד שהתרחש אתמול בבירה ביירות, ניתן לחזור אחורה ולהיזכר באיומים המפורשים שהשמיע נגד ישראל כבר בשנת 2016. 

"התושבים בחיפה חוששים מהתקפה קטלנית על העיר אם תהיה מלחמה, וגם אם לא תהיה מלחמה. הם פוחדים בכל מקרה, וחוששים במיוחד ממתקפה קטלנית על מכלים גדולים שמכילים אמוניה. זה נמצא בחיפה וייתכן שגם בערים נוספות מעבר לחיפה, במלחמת לבנון השנייה נמנענו לשים עליהם יד, המכלים האלו מכילים 15 אלף טון של גז שיגרמו למותם של עשרות אלפי תושבים", הסביר נסראללה

נאום נסראללה (צילום: רשתות ערביות)

עוד הוסיף כי "התחושה קשה, ישראל מזניחה 800 אלף אנשים שנמצאים בסכנה. במקום להעביר את מכלי האמוניה מקום, ובמקום לטפל בהם, הם מוסיפים תשתיות רגישות באזור, שמסכנות את התושבים. מה שיש שם זה לחלוטין כמו פצצה גרעינית. כלומר, ללבנון יש היום פצצה גרעינית, אין הגזמה בשיח הזה". 

כזכור, אתמול אירעה סדרת פיצוצים באזור האנגר 12 בנמל ביירות. הפיצוצים העזים גרמו לנזק כבד לאזור וכן לבניינים מרוחקים ממוקד האירוע, וגרמו לניפוץ חלונות ונזק למבנים. כלי התקשורת בלבנון דיווחו על אלפי פצועים ועשרות הרוגים. נסיבות האירוע לא ידועות ונמצאות בבדיקה, אף עלו מספר דיווחים המשערים כי מדובר במחסנים שהכילו מצבורים של חומר כימי, כמו חנקה או אמוניה.